Şomajul, unu din cei doi indicatori ai unei crize economice, a continuat să scadă în iunie. Piaţa muncii, tensionată în continuare

Postat la 01 august 2023 38 afişări

Şomajul, unu din cei doi indicatori ai unei crize economice, alături de scăderea consumului, a continuat să scadă în iunie 2023, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Şomajul, unu din cei doi indicatori ai unei crize economice, a continuat să scadă în iunie. Piaţa muncii, tensionată în continuare

„Îmi zicea şeful acum 10 ani că dacă aruncă cheile în sus, nu apucă să cadă înainte să le prindă alt şofer care aşteaptă la coadă să se angajeze în locul meu. Acum lucrurile s-au schimbat.“

Şomajul, unu din cei doi indicatori ai unei crize economice, alături de scăderea consumului, a continuat să scadă în iunie 2023, conform datelor publicate de Institutul Naţional de Statistică (INS). Astfel, rata şomajului a fost de 5,4%, adică un număr de aproape 445.000 de cetăţeni români căutau un loc de muncă.

Andrei Rădulescu, directorul departamentului de analiză macroeconomică de la Banca Transilvania, pune evoluţia pe seama investiţiilor care au venit după pandemie, atât a celor finanţate din fonduri europene, cât şi a celor care au venit ca urmare a tendinţei de scurtare a lanţurilor de aprovizionare, fenomen cunoscut ca „nearshoring“.

„Statisticile confirmă continuarea tendinţei de ameliorare a climatului din piaţa forţei de muncă în a şasea lună a anului curent, evoluţie determinată de consolidarea ciclului investiţional post-pandemie, în contextul implementării programelor europene pentru dezvoltarea infrastructurii critice, fenomenului de nearshoring şi negocierilor pentru aderarea la OCDE“, scrie Rădulescu.

Şomajul este la minime. Chiar dacă încă puţin peste nivelul din 2018-2019, este mult mai jos decât în perioada 2010-2013, când se apropia de 10%. Răzvan Botea

„Îmi zicea şeful acum 10 ani că dacă aruncă cheile în sus, nu apucă să cadă înainte să le prindă alt şofer care aşteaptă la coadă să se angajeze în locul meu“, povesteşte D.M, şofer de TIR. Acum însă, raportul de forţe s-a schimbat şi deficitul de şoferi pentru transport se ridică la peste 70.000 de persoane. Aşa este însă în aproape toate domeniile, iar în ultimii 5-6 ani vin zeci de mii de lucrători asiatici ca să suplinească lipsa de forţă de muncă din România.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.