Simona Constantinescu, ANA Hotels: Revenirea activităţii turistice va fi una graduală şi se va întinde pe o perioadă de minimum un an

Autor: Mădălina Dediu Panaete Postat la 31 mai 2020 144 afişări

Simona Constantinescu, CEO al ANA Hotels, companie care deţine mai multe hoteluri în Bucureşti, Poiana Braşov şi în Eforie Nord, spune că societăţile din domeniul turismului vor fi nevoite să-şi optimizeze capitalul de lucru la volumul de business ce va creşte treptat, respectiv va trebui să-şi dimensioneze echipele şi costurile adecvat, pentru a rezista pe o perioadă mai lungă, până la revenirea afacerilor.

Simona Constantinescu, ANA Hotels: Revenirea activităţii turistice va fi una graduală şi se va întinde pe o perioadă de minimum un an

Majoritatea hotelurilor din România au fost închise pe perioada stării de urgenţă, deşi nu au fost obligate de autorităţi să facă acest lucru. Însă restricţiile de circulaţie a persoanelor au făcut ca cele mai multe hoteluri să nu aibă clienţi. Unele unităţi de cazare au găzduit însă în această perioadă personal medical sau persoane care au fost nevoite să stea în carantină.

Simona Constantinescu, CEO al ANA Hotels, companie care deţine mai multe hoteluri în Bucureşti, Poiana Braşov şi în Eforie Nord, spune că societăţile din domeniul turismului vor fi nevoite să-şi optimizeze capitalul de lucru la volumul de business ce va creşte treptat, respectiv va trebui să-şi dimensioneze echipele şi costurile adecvat, pentru a rezista pe o perioadă mai lungă, până la revenirea afacerilor. Ea crede că în special călătoriile de business, conferinţele şi evenimentele corporate vor demara mai greu, fiind restricţionate şi de autorităţi şi de corporaţii.

„Revenirea la activitatea turistică, aşa cum o ştim, va fi una lentă, marcată de evoluţia măsurilor şi restricţiilor impuse de autorităţi şi de evoluţia pandemiei. Dacă restrângerea activităţii a fost una abruptă, cu impact major asupra afacerilor din turism, revenirea va fi una graduală şi se va întinde pe o perioadă de minimum un an“, a declarat Simona Constantinescu. Ea a răspuns la întrebările ZF transmise cu ocazia demer­sului de a întocmi noua ediţie a catalogului Cei mai mari jucători din economie.

Majoritatea hotelurilor din România au fost închise pe perioada stării de urgenţă, deşi nu au fost obligate de autorităţi să facă acest lucru. Însă restricţiile de circulaţie a persoanelor au făcut ca cele mai multe hoteluri să nu aibă clienţi. Unele unităţi de cazare au găzduit însă în această perioadă personal medical sau persoane care au fost nevoite să stea în carantină. Însă, per total, businessul din domeniul hotelier este unul dintre cele mai afectate de criza generată de COVID-19. Doar în Bucureşti există peste 170 de unităţi de cazare, dintre care 125 de hoteluri. Iar cele mai multe unităţi de cazare au trimis o parte sau tot personalul în şomaj tehnic.

Grupul ANA Hotels operează hotelurile Athénée Palace Hilton şi Crowne Plaza din Capitală, trei unităţi în Poiana Braşov şi un hotel în Eforie Nord. Pe de altă parte, Simona Constantinescu crede că una dintre oportunităţi în perioada următoare vine de la potenţialul crescut al turismului autohton, având în vedere că mare parte din turişti sunt temători să călătorească în străinătate, cu avionul, până când nu se va descoperi un vaccine pentru COVID-19. „Totodată, popu­laţia va acorda o mai mare atenţie turismului de sănătate, căutând sejururi care să includă activităţi în aer liber, terapii balneo sau pachete turistice cu proceduri şi programe de activităţi care să le îmbună­tă­ţească imuni­tatea, să reducă anxietatea şi stresul generate de perioada de distanţare socială“. Printre măsurile luate de ANA Hotels în această perioadă pentru a continua activitatea au fost asigurarea şi implementarea măsurilor de igienă şi prevenţie pentru siguranţa anga­jaţilor la locul de muncă şi limitarea interacţiunii sociale, pen­tru evita­rea riscului de infec­tare cu COVID-19, pe perioada stării de urgenţă şi alertă.

„Refacerea protocoalelor igie­nico-sanitare, a procedurilor şi flux­urilor operaţionale, în cola­borare cu reţeaua de clinici private Regina Maria, pentru a ne asigura că respectăm toate indi­caţiile medicilor epidemiologi şi cele impuse de Ministerul Sănătăţii, DSP şi ANSVSA“, a mai spus Simona Popescu în chestionarul transmis ZF.

De asemenea, compania a început procesul de digitalizare a serviciilor oferite clienţilor, pentru a limita interacţiunea fizică, acolo unde este posibil. În plus, a făcut şi o serie de investiţii care erau dificil de realizat atunci când unităţile erau pline de turişti.

 „S-au demarat lucrări de investiţii în toate hotelurile ANA Hotels, investiţii care ar fi fost greu de realizat, fără a crea un disconfort clienţilor, dacă hotelurilor ar fi fost funcţionale ( de exemplu, renovare şi modernizare bucătării, terase şi restaurante). De aceste invesţii se vor putea bucură oaspeţii, de îndată ce vor începe să călătorească şi să-şi petreacă vacanţele în hotelurile noastre“, a mai spus managerul, care conduce o companie cu o cifră de afaceri de 182,9 milioane de lei în 2019, în uşoară scădere faţă de anul precedent. Compania a avut anul trecut un număr mediu de 585 de salariaţi, conform datelor transmise de companie pentru catalogul ZF Cei mai mari jucători din economie, ediţia 2020.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
hoteluri,
constantinescu,
perioada

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.