LIVE: Videoconferinţa Top Tranzacţii 2021: Ce a însemnat primul an de pandemie pentru piaţa locală de M&A? Ce urmează?

Şeful Ikea avertizează că tensiunile comerciale vor duce la creşterea preţurilor

Autor: Dorin Oancea Postat la 07 martie 2021 166 afişări

Şeful Ikea avertizează că tensiunile comerciale vor duce la creşterea preţurilor

Şeful Ikea a declarat pentru BBC că se teme că tensiunile comerciale la nivel mondial vor duce la creşterea preţurilor pentru clienţi.

Jesper Brodin, director executiv al Grupului Ingka, compania holding a gigantului de mobilier, a declarat că impunerea unor restricţii precum tarife vamale crescute „în mod normal nu aduc beneficii oamenilor obişnuiţi”.

Multe ţări au impus noi tarife şi alte restricţii pentru importuri în ultimii ani. Tendinţa a fost accentuată de politica SUA sub fostul preşedinte Donald Trump. Iar Organizaţia Mondială a Comerţului spune că, înainte de pandemie, restricţiile comerciale erau în creştere.

"În mod normal, aceasta duce la creşterea costurilor produsului la sfârşitul zilei. Şi există unele îngrijorări cu privire la acest lucru, nu numai în India, ci la nivel global", a spus Brodin într-un interviu pentru BBC.

Ikea a investit miliarde de dolari în India într-un plan de extindere ambiţios, dar importă majoritatea produselor pe care le vinde în ţară, de la mobilă la ustensile de bucătărie.

Aceasta înseamnă că importurile sunt afectate din cauza tarifelor vamale mai mari impuse anul trecut de guvernul lui Narendra Modi ca parte a planului unei Indii autonome.

Brodin a vorbit şi de necesitatea abordării provocărilor legate de schimbările climatice şi sustenabilitate. El explică că reciclarea va deveni din ce în ce mai importantă pentru minimizarea impactului pe care îl are consumul asupra planetei. "În viitor saltelele Ikea nu vor mai folosir materiale virgine. Trebuie să găsim căi mai inteligente. Vom fi mai mulţi oameni care folosesc resursele de pe planetă. Trebuie să acţionăm moral, etic, dar şi din perspectiva afacerii".

Ikea nu va fi singura companie care aderă la aceste valori, spune el: „Aceasta nu este caritate, aceasta este noua economie 2.0, noul model de afaceri al lumii”.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ikea,
interviu,

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.