Şeful Automobile Dacia: Trebuie să avem grijă la competitivitatea noastră faţă de India

Autor: Bogdan Alecu Postat la 12 martie 2013 16 afişări

Uzina Dacia de la Mioveni va intra începând cu acest an în concurenţă şi cu fabrica Renault din Chennai, de unde francezii vor importa modelul Duster pentru Marea Britanie.

Şeful Automobile Dacia: Trebuie să avem grijă la competitivitatea noastră faţă de India

Uzina Dacia de la Mioveni va intra începând cu acest an în concurenţă şi cu fabrica Renault din Chennai, de unde francezii vor importa modelul Duster pentru Marea Britanie. Concurenţa din est vine la mai puţin de un an de când constructorul francez a demarat producţia a două din cele cinci modele de bază ale Dacia în Maroc, la Tanger, unde costurile cu forţa de muncă sunt la jumătate faţă de cele din România, iar infrastructura pentru export este superioară celei de pe piaţa locală.

În plus, vânzările Dacia şi piaţa auto marocană au crescut anul trecut cu 20 respectiv 30%, în timp ce în România acestea au pierdut mai bine de 80% în ultimii şase ani.

„Există mai multe tipuri de costuri, de la cel simplu, de producţie, după care este costul global, care include costurile logistice cum ar fi transportul către clienţi.  În momentul în care Renault a decis ca Duster cu volan pe dreapta să fie produs la Chennai, în India, a făcut acest lucru deoarece vrea o abordare rapidă şi eficientă. Trebuie să avem grijă la competitivitatea noastră faţă de uzina din Chennai“, a spus Jérôme Olive, directorul general al Automobile Dacia.

În condiţiile în care în primăvara acestui an este estimat că se va semna un acord de liber schimb între UE şi India, competitivitatea uzinei din Chennai va creşte după ce taxa vamală de 10% va fi eliminată. „Dimensiunea fiscală intră în partea economică şi este o componentă cât se poate de importantă, mai ales în auto, o industrie foarte concurenţială“, a spus Olive.

Citiţi articolul integral pe www.zfcorporate.ro

Urmărește Business Magazin

citeste si:

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/seful-automobile-dacia-trebuie-sa-avem-grija-la-competitivitatea-noastra-fata-de-india-10661618
10661618
comments powered by Disqus
ZF.ro
Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19 Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19
Descoperă România cum nu ai mai văzut-o. Destinaţii de vacanţă magice la doi paşi de unde locuiţi
Mediafax
Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză
Preşedintele Belarusului închide graniţele cu Occidentul şi pune armata în stare de alertă
MonitorulApararii
Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot Moment important pentru armată: recepţionează primul sistem Patriot
Trump se arată disponibil vânzării aeronavelor F-35 către EAU, în ciuda opunerii Israelului
MonitorulPartidelor
Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban
Tudose: Dezumanizarea liberală ţine de lipsa de omenie
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.