Se aproprie dispariţia influencerilor aşa cum îi ştiam? Ce metode alternative de promovare au găsit marile case de modă

Postat la 14 ianuarie 2021 202 afişări

Ca toate celelalte industrii, şi lumea modei este afectată de pandmeia de COVID-19. Marile case de modă au găsit însă o soluţie pentru a-şi susţine în siguranţă prezentările: modelele digitale. Avatare ca Miquela sau Shudu Gram câştigă popularitate în social media, spre paguba influencerilor reali.

Miquela Sousa a lucrat alături de supermodelul Bella Hadid, a apărut în campanii ale giganţilor din fashion Prada şi Burberry, şi-a lansat propriul single în cadrul festivalului Lollapalooza şi are o armată de fani – aproape 3 milioane – pe Instagram. Dar Sousa nu este o vedetă social media obişnuită. De fapt, nu este nici măcar om.

„Prima data când am văzut-o pe Miquela la o şedinţă foto îmi amintesc că mă întrebam – această persoană e reală sau nu? Era foarte straniu”, povesteşte Sinead Bovell, un model din New York, citată de The Telegraph. Miquela este o creaţie a Brud, un start-up fondat de Sara DeCou şi Trevor McFedries. Pe Instagram a fost lansată în 2016, devenind imediat populară. Cu toate că există doar în lumea virtuală, banii pe care îi generează sunt cât se poate de reali. Fiecare postare sponsorizată le adduce antreprenorilor din spatele Brud 8.500 de dolari şi un venit anual de circa 10 milioane de dolari. Şi nu e singura. Industria în creştere a acestor modele digitale înregistrează anual venituri de 300 de miliarde de dolari, iar pandemia nu a făcut decât să ajute.

Shudu Gram, un alt model virtual din Africa de Sud, a prezentat pentru brandul de frumuseţe al Rihannei, Fenty, dar şi în campanii pentru Ellesse şi Balmain. Anul trecut, a mers pe covorul roşu ca hologramă pentru premiile Bafta, purtând o rochie digitală Swarovski. La fel, modelul virtual Imma a colaborat cu mărci precum Porsche şi Ikea şi a pozat în ediţia japoneză a revistei i-D alături de modele umane pentru a promova brandul Kanebo Cosmetics.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
moda,
modele,
virtual

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.