Românii reprezintă 31% din totalul turiştilor străini din Bulgaria, procent în creştere la 43% în august. Travel Planner: Vacanţele pe litoralul bulgăresc s-ar putea scumpi cu până la 10% din primăvară, în contextul trecerii Bulgariei la euro
Vacanţele pe litoralul bulgăresc ar putea deveni mai scumpe începând din primăvara anului viitor, pe fondul trecerii Bulgariei la moneda euro şi al presiunilor crescânde asupra costurilor din industria ospitalităţii. Estimările din piaţă indică posibile majorări de preţ de 5–10% pentru sezonul estival 2026, determinate în principal de cheltuieli mai mari cu aprovizionarea, utilităţile şi forţa de muncă, potrivit Travel Planner, principala platformă online de turism din România pentru vacanţe în Bulgaria.
Bulgaria este una dintre principalele destinaţii externe pentru români, în special în sezonul de vară. Staţiuni precum Nisipurile de Aur, Albena, Sunny Beach sau Constantin şi Elena continuă să atragă majoritatea turiştilor români, însă în ultimii ani se remarcă şi un interes crescut pentru Sveti Vlas, susţinut de investiţii recente în hoteluri din segmentul premium, arată o analiză a Travel Planner.
Pentru vara anului 2026, tarifele pentru o săptămână de vacanţă la mare în Bulgaria variază, în prezent, între 170 şi 1.100 de euro de persoană, în funcţie de categoria hotelului şi de pachetul ales. Astfel, un sejur de şapte nopţi la un hotel de 5 stele, la începutul lunii iulie, se situează între 550 şi 1.100 de euro de persoană, în timp ce hotelurile de 4–5 stele au preţuri cuprinse între 440 şi 1.000 de euro.
În segmentul mediu (în general 4 stele), tarifele pornesc de la 250 de euro, iar în cazul hotelurilor de 3–4 stele pot coborî până la 170 de euro pentru o săptămână.
Potrivit jucătorilor din turism, o parte dintre hotelieri au început deja să ajusteze tarifele încă din toamna acestui an, iar o nouă rundă de scumpiri în primăvară este posibilă. Într-un astfel de scenariu, creşterea cumulată a preţurilor ar putea ajunge, în medie, la 7–15% pentru sezonul următor, deşi nu toate unităţile de cazare vor aplica majorări suplimentare.
„Pentru sezonul următor am observat deja din toamnă o majorare de 5-10% şi este posibil să apară un avans similar în primăvară. Practic, este posibil ca unii hotelieri să crească de două ori preţurile. Dacă vor fi două majorări, cred că am putea ajunge la o medie de creştere a preţurilor de 7-15% pentru anul următor, dar este posibil să fie şi hoteluri care să nu crească tarifele în primăvară - fiecare hotel îşi va calcula în funcţie de inflaţie, de aşteptări şi ori îşi va asuma această creştere ori va face măriri suplimentare. Dar mulţi estimează să aibă preţuri mai mari la furnizori, la alimente, utilităţi, forţă de muncă, iar toate acestea se vor vedea în costuri.”, spune Sebastian Constantinescu, fondator şi CEO al Travel Planner.
Românii ocupă, de altfel, primul loc în topul turiştilor străini din Bulgaria. În perioada mai–octombrie a acestui an, aproximativ 2,5 milioane de turişti din Uniunea Europeană au vizitat ţara vecină, iar românii au reprezentat 31% din total, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică din Bulgaria. În luna august, ponderea acestora a urcat la aproape 43%, confirmând importanţa pieţei româneşti pentru turismul bulgăresc.
„În jur de 80-85% dintre turişti aleg staţiunile de pe litoral, restul vizitând Sofia, regiunea Veliko Târnovo sau staţiunile de la munte. Noi credem că perioada de early booking - între noiembrie şi februarie - este cea mai potrivită pentru rezervări, pentru că atunci turiştii îşi pot alege hotelul preferat şi pot plăti un preţ mult mai mic. Aceasta este perioada în care hotelurile au reduceri, iar hotelurile bune se vând foarte repede acum. Noi ne aşteptăm ca în 2026, ca urmare a situaţiei economice, românii să considere Bulgaria cea mai atractivă destinaţie din Europa şi să o aleagă în faţa unor ţări precum Grecia şi Turcia.”, subliniază fondatorul Travel Planner.
Adoptarea monedei euro este privită cu rezerve de o parte a industriei ospitalităţii, în special din perspectiva riscului de scumpiri şi a unui nivel mai scăzut de predictibilitate în primul an de tranziţie. Pe de altă parte, utilizarea euro este văzută ca un avantaj pentru turişti, care nu vor mai fi nevoiţi să facă conversia din leva şi vor putea compara mai uşor preţurile.
Travel Planner, companie de turism fondată în 2007, a raportat vânzări de aproximativ 30 de milioane de euro în 2024, iar pentru acest an estimează un nivel similar al veniturilor. Operatorul este activ pe pieţele din Bulgaria, Grecia şi Turcia, cu un accent principal pe destinaţia Bulgaria, unde, de la lansare, a intermediat sejururi pentru peste 500.000 de turişti.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













