Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiţilor. Cu cât au crescut cheltuielile dedicate acestei zile

Autor: Andra Stroe Postat la 14 februarie 2020 40 afişări

Românii investesc tot mai mult în Ziua Îndrăgostiţilor. Cu cât au crescut cheltuielile dedicate acestei zile

Studiul „Mastercard Love Index” indică o creştere de 17% a cheltuielilor pentru Ziua Îndrăgostiţilor şi un avans cu 57% al numărului de tranzacţii online în 2019, comparativ cu 2017. Analiza s-a efectuat asupra tranzacţiilor cu cardurile de credit, debit şi prepaid din peste 53 de ţări din întreaga lume, pe o perioadă de patru zile, în trei ani consecutivi (11-14 februarie, între 2017 şi 2019).

Românii sunt chiar mai „iubăreţi” decât media de pe glob, căci cheltuielile pentru cadouri de Ziua Îndrăgostiţilor au crescut cu 66% în 2019 faţă de 2017, în timp ce numărul total al tranzacţiilor s-a ridicat cu 97%, arată studiul. Îndrăgostiţii din ţara noastră par să păstreze un loc special în inimile lor şi pentru tehnologie, pentru că monitorizarea relevă şi o creştere cu 77% a numărului de tranzacţii efectuate online în perioada analizată din 2019, faţă de 2017.

Deşi românii nu au ezitat să cheltuiască sume mari pentru cadouri romantice în 2019, ei au dat dovadă de răbdare, tact şi eleganţă şi nu au grăbit gesturile tandre. Astfel, majoritatea tranzacţiilor pentru Ziua Îndrăgostiţilor s-au produs anul trecut la o zi după eveniment, pe 15 februarie, comparativ cu 12 februarie în 2018 şi cu 13 februarie în 2017, atunci când erau mai tineri şi mai precipitaţi.

Desigur, şi anul trecut „dragostea a trecut prin stomac”, aşa cum ne confirmă creşterea cu 110% în ultimii trei ani a numărului de tranzacţii efectuate de români în restaurante, cu un avans de 38% al sumei totale cheltuite pentru astfel de experienţe în 2019, faţă de 2017. 

Numărul tranzacţiilor hoteliere s-a apreciat şi el cu 53% anul trecut, iar volumul cheltuielilor pentru cazări s-a majorat cu 38%, în preajma Zilei Îndrăgostiţilor, atunci când cuplurile simt nevoia să îşi condimenteze relaţiile cu diversitate. Dorul de ducă în doi a fost şi el la înălţime, aşa că s-au cheltuit aproximativ 3 milioane de euro pe zboruri şi călătorii anul trecut, cu o apreciere de 90% faţă de 2017.

„Tendinţa de a opta pentru experienţe în locul cadourilor tradiţionale continuă să crească şi este limpede că generaţia actuală preferă să transforme Ziua Îndrăgostiţilor într-un prilej de conexiune cu persoana iubită, prin intermediul împărtăşirii unei experienţe. Astăzi, de exemplu, este mai simplu decât oricând să călătoreşti, iar asta se reflectă în creşterile masive de rezervări pentru zboruri şi cazări efectuate online în ultimii trei ani pentru Ziua Îndrăgostiţilor. Mastercard Love Index este o analiză unică asupra modului în care comportamentul de cumpărare evoluează în timp şi, odată cu intrarea într-un nou deceniu, ne aşteptăm ca trendul investiţiilor în crearea de amintiri comune prin activităţi cu persoana iubită să continue să crească”, a declarat Ioana Tăchescu, marketing director, Mastercard România.

În perioada analizată din 2019, românii au cumpărat aproape de două ori mai multe flori decât în 2017 (creştere de 106%), iar achiziţiile de bijuterii au înregistrat şi ele o creştere de 63% la nivelul sumelor cheltuite pe parcursul ultimilor trei ani, pentru că „diamantele sunt cele mai bune prietene ale fetelor”.

O creştere spectaculoasă a văzut numărul tranzacţiilor contactless efectuate in 2019 pentru Ziua Îndrăgostiţilor: de aproape patru ori (cu 293%), faţă de perioada similară din 2017. Ca pondere în numărul total al tranzacţiilor, cele realizate cu carduri contactless au reprezentat 76% în 2019, faţă de 38% în 2017.  Pesemne, îndrăgostiţii au preferat contactul din cuplu celui cu POS-ul.

Şi pe plan global, tendinţa de a oferi experienţe cadou întrece numărul darurilor tradiţionale

Depăşind sumele cheltuite pentru flori şi bijuterii, cadourile care includ rezervări la hoteluri reprezintă 22% dintre preferinţe, iar zborurile spre escapade romantice ating pragul de 13%: aproape 2,2 miliarde de euro s-au cheltuit în 2019, la nivel global, pentru călătorii cu ocazia Zilei îndrăgostiţilor, pentru că oamenilor le place să împânzească lumea cu iubirea lor.

Şi pentru că dragostea are gust bun, experienţele culinare încă deţin un loc important în inimile îndrăgostiţilor, tranzacţiile în restaurante continuând să crească de la an la an. Astfel, din 2017 s-au înregistrat creşteri de 32% ale cheltuielilor de Ziua Îndrăgostiţilor în acest segment, avansul în 2019 fiind de 16%, cu o sumă de 3,4 miliarde de euro pe plan global.

Şi cumpărăturile online se afla pe un trend ascendent, cu un vârf de 57% al tranzacţiilor în perioada Zilei Îndrăgostiţiilor pe parcursul ultimilor trei ani. Dintre cei care au cumpărat offline, cota tranzacţiilor efectuate contactless a cunoscut o creştere masivă, de 175% în 2019, faţă de 2017.

Cum stau lucrurile la nivelul Europei

Europenii au cheltuit cu 37% mai mult în perioada Zilei Îndrăgostiţilor din 2019 decât în 2017, cu 54% mai mult ca volum al tranzacţiilor. Experienţele personale au cunoscut o creştere importantă, cheltuielile pentru hoteluri, restaurante şi transporturi au crescut cu 50%, 62% şi, respectiv, 26%. Creşteri de cheltuieli importante au înregistrat şi bijuteriile, cu 22%, iar florile s-au păstrat şi ele populare în rândul preferinţelor îndrăgostiţilor din Europa, cu o creştere de 39% a tranzacţiilor în 2019 faţă de 2017.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
crestere,
cheltuieli,
ziua indragostitilor

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.