Renault scapă, deocamdată, de impactul tarifelor impuse de Trump asupra industriei auto, dar rămâne vulnerabilă pe termen lung
Politicile comerciale ale fostului preşedinte Donald Trump au zguduit întreaga industrie auto, însă un constructor pare, cel puţin momentan, mai puţin afectat: Renault din Franţa, relatează Financial Times.
Datorită unei redresări susţinute în ultimii cinci ani sub conducerea lui Luca de Meo şi a unei prezenţe comerciale minime pe piaţa americană, Renault este ferită de efectele directe ale tarifului de 25% impus de Trump pentru toate vehiculele importate în Statele Unite.
„Am avut parte de multe provocări ca director general al Renault în ultimii patru ani, dar măcar, în acest caz, nu sunt primul care trebuie să se îngrijoreze”, a declarat De Meo într-un interviu acordat înainte de anunţarea oficială a tarifelor.
Cu toate acestea, analiştii şi surse din interiorul companiei avertizează că o încetinire generală a pieţei auto, provocată de instabilitatea tarifară, ar putea afecta planurile lui De Meo de a extinde cota de piaţă a Renault în segmentul vehiculelor electrice şi hibride.
„În mijlocul furtunii, ne descurcăm destul de bine, dar vom vedea cum va arăta nava după ce turbulenţele se vor sfârşi. Furtuna este severă”, a declarat o sursă din cadrul companiei.
Tarifele drastice impuse de Trump asupra automobilelor şi componentelor auto au perturbat lanţurile globale de aprovizionare, afectând grav marii producători precum Toyota, Volkswagen, General Motors şi Hyundai.
Stephen Reitman, analist la Bernstein, a remarcat că Renault este printre puţinii producători relativ protejaţi de incertitudinea generată de noile tarife. Totuşi, această poziţie favorabilă ar putea fi subminată în cazul unei crize extinse pe piaţă.
Sub conducerea lui De Meo, Renault şi-a eficientizat structura de costuri şi a modernizat gama de modele, beneficiind de expertiza lui Gilles Le Borgne, fost director de inginerie la PSA.
Compania şi-a păstrat capacitatea globală de producţie şi prezenţa geografică la o scară mai mică decât alţi rivali, preferând să producă un volum mai mic de maşini, dar cu marje de profit mai mari. Această strategie s-a dovedit eficientă, mai ales într-un moment în care competitori majori precum Stellantis şi Volkswagen se confruntă cu presiuni economice din partea pieţelor din China şi SUA.
Cu toate acestea, chiar dacă vânzările Renault în SUA sunt nesemnificative, compania nu este complet imună la efectele încetinirii economice globale. Preţul acţiunilor Renault a scăzut cu 9% în ultimele cinci zile, pe fondul temerilor legate de cererea tot mai slabă pentru automobile.
Odată finalizată restructurarea companiei, De Meo intenţionează să crească ponderea vehiculelor electrice în totalul vânzărilor Renault de la 12% la 20% şi să reducă decalajul faţă de Toyota pe piaţa hibrizilor din Europa. În prezent, Toyota deţine o cotă de 48% pe acest segment, comparativ cu 20% pentru Renault.
Urmărește Business Magazin

Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe Alephnews
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro