Războiul sancţiunilor şi tarifelor nu e doar pentru SUA: China ripostează dur, punând pe lista neagră filiale americane ale Hanwha Ocean şi acuzând Coreea de Sud că susţine ofensiva comercială a Washingtonului
China a inclus cinci filiale americane ale constructorului naval sud-coreean Hanwha Ocean pe lista sa de sancţiuni, acuzându-le că au colaborat cu autorităţile din Statele Unite în aplicarea noilor taxe punitive asupra navelor chineze, intrate în vigoare marţi, raportează Financial Times.
Decizia Beijingului vine pe fondul unei noi înăspriri a tensiunilor comerciale cu Washingtonul şi face parte dintr-o anchetă mai amplă privind entităţile care ar fi sprijinit acţiunile americane menite să submineze dominaţia Chinei în industria mondială a construcţiilor navale.
Ministerul Comerţului din China a anunţat că a invocat legea sa anti-sancţiuni externe împotriva filialelor americane ale Hanwha, ceea ce a provocat o scădere de până la 8% a acţiunilor grupului sud-coreean pe bursă.
„Subsidiarele americane ale Hanwha Ocean au asistat şi sprijinit guvernul SUA în desfăşurarea investigaţiilor şi în adoptarea măsurilor împotriva sectoarelor maritime, logistice şi navale ale Chinei”, a transmis ministerul într-un comunicat oficial.
Prin includerea pe lista neagră, Beijingul interzice orice tranzacţie sau colaborare între Hanwha şi organizaţiile ori persoanele aflate pe teritoriul Chinei.
Această reacţie vine ca răspuns la noile tarife impuse de Washington navelor construite sau deţinute de China care ajung în porturile americane.
În paralel, Beijingul a intensificat propria contraofensivă economică, introducând restricţii extinse la exportul de pământuri rare, resurse strategice esenţiale pentru industriile occidentale.
Secretarul Trezoreriei SUA, Scott Bessent, a acuzat marţi China că „încearcă să submineze economia globală” prin aceste măsuri, avertizând că impactul negativ va fi resimţit în primul rând de economia chineză.
Deşi companiile americane deţin doar 0,1% din producţia mondială de nave, potrivit Centrului pentru Studii Strategice şi Internaţionale (CSIS), analiştii susţin că Beijingul a ales să lovească în Hanwha deoarece aceasta s-a poziţionat ca un partener-cheie al SUA în relansarea industriei navale americane.
Anul trecut, Hanwha a achiziţionat şantierul Philly Shipyard din Philadelphia, marcând intrarea sa pe piaţa americană. Compania a fost, de asemenea, prima din Coreea de Sud care a obţinut contracte pentru lucrări de întreţinere şi reparaţii ale navelor militare americane staţionate în Coreea.
Coreea de Sud, care deţine peste 29% din piaţa globală de construcţii navale, a promis investiţii de 150 de miliarde de dolari în cadrul iniţiativei „Make America Shipbuilding Great Again”, însă negocierile comerciale cu Washingtonul au stagnat în ultimele luni.
Până în prezent, Hanwha Ocean a refuzat să comenteze în legătură cu sancţiunile chineze.
Măsurile americane împotriva navelor chineze fac parte dintr-o strategie de presiune menită să contracareze practicile comerciale considerate „neloiale” de Washington — practici care, în opinia SUA, au permis Chinei să-şi asigure supremaţia în transportul şi construcţiile maritime mondiale.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













