Radiografia pietei
Tendinta de consolidare a afacerilor pe segmentul de IT&C si multimedia este resimtita in intreaga industrie locala.
Tendinta de consolidare a afacerilor pe segmentul de IT&C si multimedia este resimtita in intreaga industrie locala.
MOTIVE: Retailerii se uita spre segmentul de vanzari cu cele mai mari rate de crestere, pe care vor sa si-l adauge in portofoliu, respectiv computerele personale. Anul 2004 a marcat o crestere spectaculoasa a vanzarilor de PC-uri in Romania, cu peste 43% fata de 2003, conform estimarilor companiei de analiza IDC. Segmentul de laptopuri a inregistrat cea mai mare crestere a vanzarilor, de cca. 54,2% fata de 2003.
CONCURENTA: devine tot mai acerba pe masura ce volumele de vanzari cresc pe segmentul IT&C si multimedia. Marii retaileri simt ca au nevoie sa exploateze acest segment, iar micii jucatori specializati nu mai au resursele necesare pentru a rezista concurentei. In plus, lanturile mari de retail IT&C din Europa se pregatesc sa intre pe piata romaneasca, deci efervescenta industriei va continua.
AMBITII: Octavian Radu a subliniat faptul ca intentioneaza sa transforme Diverta in cel mai mare retailer de IT&C din Romania.
Nici nu e de mirare, avand in vedere dinamica sectorului. Altex a anticipat primul aceasta tendinta si a intrat pe acest domeniu anul trecut cu noul lant de magazine Media Galaxy. Recent, Domo a anuntat o campanie de rebranding, printr-o orientare care sa cuprinda mai mult IT&C. La randul lor, specialistii in retail general precum Carrefour sau Cora au in oferta calculatoare personale, imprimante, telefoane mobile, jocuri video, componente si accesorii IT&C.
PREVIZIUNI: Studiile prevad pentru 2005 vanzari totale de computere in valoare de 250 mil. euro, dar si vanzari de componente hardware de peste 200 mil. euro. La fel, cresc si celelalte segmente din IT&C - imprimante si consumabile, echipamente digitale foto, video si audio, echipamente mobile de buzunar, telefoane mobile sau accesorii. Piata de PC-uri din Romania va inregistra o crestere de aproximativ 82% pana in 2008, arata studiile IDC.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












