Promit autostrăzi peste munţi, dar nu reuşesc să termine un drum de 3 km: CNAIR anunţă pentru a treia oară în ultimii 9 ani câştigătorul licitaţiei pentru Varianta de Ocolire Mihăileşti

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 noiembrie 2020 128 afişări

Promit autostrăzi peste munţi, dar nu reuşesc să termine un drum de 3 km: CNAIR anunţă pentru a treia oară în ultimii 9 ani câştigătorul licitaţiei pentru Varianta de Ocolire Mihăileşti

După ce două companii din Spania au blocat construcţia centurii ocolitoare a oraşului Mihăileşti, la 9 ani de la lansarea iniţială a proiectului, o companie din România a câştigat licitaţia şi se pregăteşte să demareze lucrările.

În 2011 CNADNR a demarat proiectul, iar licitaţia a fost câştigată de spaniolii de la Contrat Ingineria Y Obras pentru drumul de 3,18 km cu două benzi pe sens.

Spaniolii au abandonat în doar câteva luni proiectul, neexistând la acea vreme nici măcar o organizare de şantier.

Licitaţia a fost reluată pentru ca în aprilie 2016 proiectul să fie câştigat de alţi spanioli, compania Copisa Constructora Pirenaica. Deşi în 2018 proiectul trebuia să fie gata, abia în primăvara acelui an a existat pentru prima dată o organizare de şantier. Lucrările au demarat, însă cu un număr insuficient de muncitori şi utilaje, iar la scurt timp, în 2019, Ministerul Transporturilor a rupt contractul pentru ca CNAIR să construiască restul de 70% din proiect în regie proprie. Un încă un an de zile şantierul a fost abandonat, pentru ca în 2020 licitaţia să fie reluată.

În condiţiile în care Ministerul Transporturilor promite autostrăzi care să taie munţii, în timp ce de ani de zile sunt inaugurate cioturi fără legătură între ele, un drum de 3 km cu două benzi pe sens nu a putut fi construit timp de 9 ani de zile, timp în care aproape zilnic sunt formate cozi kilometrice.

La nouă ani de la demararea proiectului cea de-a treia licitaţie a fost câştigată în premieră de un constructor român – Viarom Construct, pentru 36,86 mil. lei fără TVA. Durata contractului este de 12 luni, iar garanţia este de 5 ani. Deşi un drum de 3 km la câmpie ar putea fi realizat în câteva săptămâni.

Viarom Construct este unul dintre cei mai experimentaţi constructori români, printre proiectele executate fiind şi pista Aeroportului din Braşov şi având mai multe proiecte în derulare. Este pentru prima dată când la Mihăileşti vine un constructor cu experienţă în România. Până acum compania de drumuri a desemnat constructori fie fără nicio experienţă în România, fie constructori cu grave probleme şi pe alte şantiere, precum Copisa, care anterior au mai blocat şi construcţia centurii oraşului Tg. Mureş, unde a câştigat, aceasta neavând capacitatea de a proiecta drumul.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
licitatie,
drum,
mihailesti,
autostrazi

Citeşte pe MonitorulApararii.ro

ZF.ro
Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci Este OFICIAL! Un nou brand de modă cu preţuri mici a intrat în România. Reduceri de 80% la peste 3.000 de mărci
Criza accelerează puternic aceste joburi. În ce zonă trebuie să vă uitaţi pentru viitor
Mediafax
Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record Efectul încrederii în vaccinul anti COVID-19 şi al tranziţiei de la Casa Albă: Bursele ating niveluri record
Misterul paturilor de ATI, lămurit de Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă. Situaţia locurilor la Terapie Intensivă în Bucureşti şi în ţară
MonitorulApararii
1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă 1 Decembrie, prin ani. Povestea continuă
Summit al "Procesului de la Berlin" - Plan de creare a unei pieţe economice comune şi a unei Agende Verzi pentru Balcanii de Vest
MonitorulPartidelor
Lider politic, în ajun de Sf. Andrei: Românii trebuie să aibă libertatea de a trece pragul bisericilor oricând doresc Lider politic, în ajun de Sf. Andrei: Românii trebuie să aibă libertatea de a trece pragul bisericilor oricând doresc
Se cere reducerea vârstei de vot la 16 ani: Tinerii trebuie să fie mult mai implicaţi
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină COMENTARIU Valeriu Şuhan: Vinovaţii fără vină
Victimă a violenţei domestice ne întoarcem la ei pentru că nu avem alte pârghii. Ce se află în spatele lui ”se va schimba”

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.