Producătorul elveţian de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke speră ca businessul din România să revină pe plus după trei ani de declin

Autor: Cristina Roşca Postat la 24 august 2025 22 afişări

Producătorul elveţian de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke speră ca businessul din România să revină pe plus după trei ani de declin

Producătorul elveţian de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke speră ca businessul din România să revină pe plus după trei ani de declin. Între 2021 (cele mai bun an ca vânzări) şi 2024, cifra de afaceri locală s-a contractat cu aproa­pe o treime. 

♦ Grupul are în România doar operaţiuni de import, distribuţie şi retail, nu şi producţie.

Producătorul elveţian de echipamente încorporabile pentru bucătărie Franke speră ca businessul din România să revină pe plus după trei ani de declin. Între 2021 (cele mai bun an ca vânzări) şi 2024, cifra de afaceri locală s-a contractat cu aproa­pe o treime. Astfel, anul trecut, firma a rapor­tat afaceri de circa 45,5 mil. lei, cu 8% mai mici decât în 2023, iar asta în contextul în care bugetul era făcut pe creştere.

Similar, compania şi-a bugetat pentru 2025 afaceri de aproape 50 de milioane de lei, în urcare cu circa 9% faţă de 2024 şi la un nivel apropiat de cel din 2023.

Totuşi Florin Porojan, executivul care conduce businessul autohton, re­cunoaşte că acest an nu va fi unul facil. „Trebuie să gestionăm impactul eco­no­mic dat de un peisaj geopolitic fra­gil. Inflaţia, costurile materiilor pri­me şi fluc­tuaţiile economice glo­bale influ­en­ţează preţurile şi strategia de afaceri.

El adaugă că pe segmentul clien­ţilor cu venituri peste medie, segment căruia i se adresează Franke, compe­ti­ţia e tot mai acerbă, iar asta în con­textul în care oamenii se orientează tot mai mult după criteriul preţului.

„În ciuda provocărilor, am reuşit să creştem semnificativ profitabilita­tea companiei“, spune Porojan. Într-ade­văr, firma din România a revenit pe plus (profit net de aproape 1 mil. lei), după un 2023 pe minus.

El estimează că şi în 2025 rezul­tatul net va fi pozitiv. De altfel, esti­mă­rile sunt că şi economia Româ­niei va rămâne pe plus, dar că va fi o creştere „moderată“.

Grupul Franke are pe plan local doar operaţiuni de import, distribuţie şi retail, nu şi producţie. Aşadar, are o echipă de doar 20 de salariaţi ce lu­crează în departamente de vânzări şi marketing, service, logistică şi admi­nis­trativ.

O parte dintre ei lucrează şi în master showroom-ul companiei, de pe Bd. Biruinţei 98, comuna Panteli­mon. Aici sunt şi birourile Franke.

În România, produsele brandului elveţian sunt vândute şi în câteva zeci de showroom-uri partenere, plus online şi în alte magazine.

 

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.