O privire spre viitor: Meta a lansat primii ochelari „superinteligenţi” cu care utilizatorii vor putea naviga prin oraş, scrie mesaje, realiza apeluri video şi fotografii doar cu un gest al mâinii sau o comandă vocală. Cât vor trebuie să scoată din buzunar cei care vor să facă primul pas către realitatea augumentată
Meta Platforms a prezentat miercuri, 18 septembrie, cea mai ambiţioasă versiune a ochelarilor săi inteligenţi, un model Ray-Ban care integrează pentru prima dată un ecran în lentilă. Noua ediţie, denumită Meta Ray-Ban Display, costă 799 de dolari şi marchează intrarea companiei într-o etapă în care ochelarii pot înlocui tot mai multe funcţii ale telefonului mobil, scrie Bloomberg.
Modelul include un display capabil să redea mesaje , apeluri video, indicaţii pas cu pas în Google Maps, rezultate vizuale ale întrebărilor către serviciul de inteligenţă artificială al Meta, dar şi controale pentru muzică sau un vizor digital al camerei foto.
„Este primul produs cu adevărat serios în acest segment”, a declarat Andrew Bosworth, directorul tehnologic al Meta, într-un interviu acordat înaintea lansării.
Ochelarii vin la pachet cu Meta Neural Band, o brăţară care citeşte mişcările mâinii purtătorului şi permite interacţiunea prin gesturi: glisare cu degetul pentru navigare, dublu-tap pentru activarea asistentului vocal sau răsucirea mâinii pentru ajustarea volumului. Brăţara are o autonomie de 18 ore, iar ochelarii funcţionează circa şase ore cu o singură încărcare, carcasa externă asigurând până la patru reîncărcări suplimentare.
Pe lângă răspunsuri la comenzi vocale, noul model oferă subtitrări live cu traducere în timp real, posibilitatea de a dicta mesaje şi de a efectua apeluri video în care utilizatorul vede interlocutorul în lentilă şi poate partaja propriul punct de vedere. La finalul anului, o actualizare software va permite „scrierea în aer” pentru redactarea mesajelor.
Meta Ray-Ban Display va fi disponibil începând cu 30 septembrie, în două mărimi şi două culori – negru şi „sand” – prin reţeaua Ray-Ban, Lenscrafters, Best Buy şi câteva locaţii Verizon. Modelul suportă aplicaţii precum Facebook Messenger, WhatsApp şi Spotify, iar Instagram va primi ulterior funcţia de vizualizare Reels.
Meta mizează pe vânzarea a peste 100.000 de unităţi până la finalul lui 2026, într-o piaţă în care rivali precum Apple, Google, Samsung sau startup-uri chinezeşti se pregătesc cu produse similare. Compania investeşte masiv: recent a cumpărat o participaţie de 3% în EssilorLuxottica, partenerul Ray-Ban, pentru 3,5 miliarde de dolari.
Ochelarii cu ecran reprezintă treapta intermediară spre ochelari cu realitate augumentată, pe care Meta intenţionează să-i lanseze în 2027. În paralel, compania dezvoltă modele fără ecran, cu autonomie mai mare şi cameră 3K, precum şi o ediţie sportivă Oakley Vanguard.
„Credem că intrăm într-un moment de boom al inteligenţei artificiale, iar acest produs prinde perfect spiritul vremii. Nu este sfârşitul telefonului, dar e începutul unei noi modalităţi de a interacţiona cu lumea digitală.” a spus Bosworth.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













