Primul bilanţ financiar al unui mall după un an de pandemie: Veniturile mallului Băneasa au scăzut cu 30% în 2020, până la 161 mil. lei, iar profitul s-a înjumătăţit. Marja rămâne sus, la 45%

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 31 martie 2021 499 afişări

Băneasa Developments, com­pania care administrează mal­lul Băneasa Shopping City din zona de nord a Capitalei, şi-a redus cifra de afaceri cu 31% în 2020, rezultatul ajungând la 160,7 mil. lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Fi­nan­ţe. Profitul a scăzut şi el aproape la jumătate, situându-se la 73,2 mil. lei. Prin urmare, marja pro­fi­tului a scăzut la 45%, faţă de 56%, cât fusese în anul anterior.

Primul bilanţ financiar al unui mall după un an de pandemie: Veniturile mallului Băneasa au scăzut cu 30% în 2020, până la 161 mil. lei, iar profitul s-a înjumătăţit. Marja rămâne sus, la 45%

Rezultatele vin după un an dificil pentru retailul din România şi din lume, în condiţiile pandemiei de COVID-19, care, în prima fază, a închis centrele comerciale, pentru ca apoi să restricţioneze funcţionarea lor prin diferite măsuri.

Băneasa Developments, com­pania care administrează mal­lul Băneasa Shopping City din zona de nord a Capitalei, şi-a redus cifra de afaceri cu 31% în 2020, rezultatul ajungând la 160,7 mil. lei, potrivit datelor de pe site-ul Ministerului de Fi­nan­ţe. Profitul a scăzut şi el aproape la jumătate, situându-se la 73,2 mil. lei. Prin urmare, marja pro­fi­tului a scăzut la 45%, faţă de 56%, cât fusese în anul anterior.

Rezultatele vin după un an dificil pentru retailul din Româ­nia şi din lume, în condiţiile pan­de­miei de COVID-19, care, în pri­ma fază, a închis centrele co­mer­ciale, pentru ca apoi să re­stric­ţioneze funcţionarea lor prin di­ferite măsuri. Băneasa Shop­ping City a fost primul mall din Ro­mânia care şi-a întrerupt vo­lun­tar activitatea pe 23 mar­tie, în con­textul pan­demiei de COVID-19, înainte ca acest lucru să fie impus, iar activitatea a fost relua­tă în data de 15 iunie 2020.

Totuşi, la începutul acestui an, Arthur Popa, CEO al Bănea­sa Shopping City, preciza că scă­de­rea cifrei de afaceri vine şi din vân­zarea cinemato­gra­fu­lui Grand Cinema & More către gi­gan­tul austriac Cineplexx. Astfel, ci­fra de afaceri din 2019 includea şi încasările din vân­zările de bile­te de cinema, care nu s-au mai re­găsit în 2020.

Cifra de afaceri raportată la Mi­nisterul de Finanţe de com­pa­niile care operează cen­trele co­merciale se referă la veni­tu­ri­le ob­ţinute din chirii de pro­prietarii pro­iectelor. Astfel, ve­niturile com­paniei Băneasa De­velop­ments reprezintă valoa­rea chiri­ilor plătite de retailerii din zona co­mer­cială Băneasa, care cuprin­de atât mallul, cât şi ga­leria co­mercială Feeria.

Valoarea nu include însă şi vânzările realizate de hipermarketul Carrefour din galeria Feeria, acesta fiind, conform datelor ZF, cel mai bun magazin al reţelei.

În condiţiile în care s-au impus măsuri de distanţare pe fondul pandemiei, iar traficul din malluri şi centre comerciale a fost afectat de acestea, compania a decis reducerea chiriilor pentru a nu impacta businessurile prezente în mall.

Băneasa Shopping City face parte din Zona Comercială Băneasa, alături de Carrefour, IKEA, Metro, Mobexpert şi Brico Dépôt. Potrivit datelor disponibile pe platforma de analiză a companiilor Confidas, Băneasa Developments este deţinută integral de Spesso Trading Limited, o companie din Cipru.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mall,
baneasa,
pandemie,
scadere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.