Premieră în piaţa auto: Puma Gen-E, modelul electric produs la Craiova, intră în top 5 cele mai vândute maşini electrice, pe un segment de piaţă care aproape s-a dublat în august
Cu un program Rabla suspendat în august, o parte din dealerii auto de pe piaţa locală au apelat la discounturi cu ajutorul producătorilor pentru a compensa lipsa tichetelor, motiv pentru care clienţii nu au mai aşteptat şi au început să cumpere maşinile deja comandate.
Întreaga piaţă auto a mers bine în august, cu un avans de 53% faţă de aceeaşi lună din 2024.
Cu un program Rabla suspendat în august, o parte din dealerii auto de pe piaţa locală au apelat la discounturi cu ajutorul producătorilor pentru a compensa lipsa tichetelor, motiv pentru care clienţii nu au mai aşteptat şi au început să cumpere maşinile deja comandate.
Astfel, luna august a adus o gură de oxigen industriei auto locale, cu o creştere de 52,6% a înmatriculărilor de autoturisme noi, până la 15.043 de unităţi, arată datele Direcţiei de înmatriculări. Este unul dintre cele mai dinamice ritmuri din ultimii ani, chiar dacă pe primele opt luni piaţa rămâne pe minus, cu un recul de 8,9% faţă de 2024, la 95.658 de unităţi.
Evoluţia contrastează cu primele luni ale anului, marcate de scăderea cererii şi de incertitudini fiscale, confirmând totodată rezilienţa pieţei într-un context european încă marcat de tranziţia spre mobilitate verde.
Segmentul electricelor s-a remarcat printr-o creştere spectaculoasă – plus 93,1% faţă de august 2024, până la 1.278 de unităţi, ceea ce echivalează cu o cotă de 6,3% din piaţa totală. Practic, aproape una din 16 maşini noi înmatriculate luna trecută a fost pur electrică.


În topul modelelor Hyundai Kona conduce detaşat, cu 298 de unităţi şi aproape un sfert din totalul maşinilor electrice, urmat de Tesla Model 3 cu 176 unităţi şi Hyundai Inster cu 110 unităţi. Ford Puma Gen E electric, fabricat la Craiova, se află pe locul patru cu 69 de înmatriculări. Tot Ford marchează şi intrarea Explorer în top, cu 57 de unităţi, în timp ce Tesla Model Y se situează la 53. La nivelul mărcilor, Hyundai domină piaţa cu 459 de înmatriculări, adică peste o treime din toate electricele, urmată de Tesla (239 unităţi) şi Ford (158).
Apariţia în top a brandurilor chinezeşti, precum BYD (19 unităţi), confirmă tendinţa europeană de diversificare a ofertei şi intensificarea competiţiei pe segmentul electric.
Această schimbare de structură are implicaţii directe pentru producţia locală: uzina Ford Otosan din Craiova devine un centru de greutate al tranziţiei, Puma electric având potenţialul de a urca în top 3 modele electrice în următoarele luni. În acelaşi timp, Dacia, deşi prezentă cu Spring, rămâne modestă în august (16 unităţi), însă miza grupului Renault rămâne pe lansarea Bigster şi pe noile hibride, mai bine calibrate la cererea europeană.
Luna august a fost una de inflexiune pozitivă pentru piaţa auto românească, cu semnale clare că tranziţia către electromobilitate începe să câştige tracţiune.
Creşterea accelerată a electrificării este sprijinită atât de programele Rabla Plus, cât şi de expansiunea infrastructurii de încărcare, care devine un factor tot mai vizibil în decizia de achiziţie.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













