Precizări trimise de Coaliţia pentru Economie Digitală cu privire la articolul ZF cu titlu: „Exclusiv ZF. Cei mai mari angajatori. Bolt şi Uber au fiecare 50.000 de „angajaţi“ şoferi în România, dar nu pe carte de muncă. Au inventat sistemul de neplată a taxelor şi contribuţiilor”

Autor: Ziarul Financiar Postat la 04 august 2025 35 afişări

Precizări trimise de Coaliţia pentru Economie Digitală cu privire la articolul ZF cu titlu: „Exclusiv ZF. Cei mai mari angajatori. Bolt şi Uber au fiecare 50.000 de „angajaţi“ şoferi în România, dar nu pe carte de muncă. Au inventat sistemul de neplată a taxelor şi contribuţiilor”

Coaliţia pentru Economia Digitală a transmis ZF o reacţie oficială la articolul cu titlul „Exclusiv ZF. Cei mai mari angajatori. Bolt şi Uber au fiecare 50.000 de „angajaţi“ şoferi în România, dar nu pe carte de muncă. Au inventat sistemul de neplată a taxelor şi contribuţiilor”, publicat în ediţia print din 4 august 2025. 

Vă redăm mai jos reacţia integrală, semnată de Cătălin Codreanu, preşedintele Coaliţiei pentru Economia Digitală, coaliţie din care fac parte Uber, Glovo, Wolt, Bolt, Bringo şi Lime: 

„1. România are una din cele mai elaborate şi detaliate reglementări pentru transport alternativ din Uniunea Europeană. Aceste prevederi sunt respectate de către toţi participanţii: platforme, operatori, şoferi, şi sunt monitorizate permanent de autorităţile de reglementare.

2. În acest context, conform reglementărilor în vigoare, şoferii sunt fie PFA, fie au contracte de muncă cu operatorii de transport alternativ, prin urmare îşi plătesc toate contribuţiile la bugetul de stat. Platformele nu angajează direct aceşti şoferi pentru că nu acesta este modelul de business al economiei colaborative. Cu toate acestea, modelul economiei colaborative nu înseamnă că statul pierde venituri dacă şoferii nu sunt angajaţi direct de platforme.

Mai mult, prevederile legale în vigoare referitoare la contractele temporare de muncă prevăd plata contribuţiilor la normă întreagă, chiar dacă acestea sunt încheiate cu normă redusă.

3. Operatorii platformelor de transport alternativ furnizează, lunar, prin intermediul Declaraţiei D397 către autorităţi toate informaţiile referitoare la activităţile economice desfăşurate prin intermediul platformelor. Nivelul detaliilor este foarte amănunţit (număr de km, date de identificare ale şoferilor, companiilor de transport etc).

4. Platformele membre ale Coaliţiei pentru Economia Digitală au colaborat şi colaborează întotdeauna cu autorităţile pentru a identifica cele mai bune soluţii de gestionare şi raportare a situaţiilor care încalcă legislaţia naţională.” 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.