Povestea tânărului care a creat un dispozitiv care o să ajute pe nevăzători să se deplaseze în siguranţă

Postat la 04 iulie 2017 185 afişări

Ochelarii Mitra, invenţia lui Tudor Popa, un tânăr de 18 ani, ajută persoanele nevăzătoare să treacă mai uşor peste problemele pe care le întâmpină zilnic. Invenţia ajută persoanele cu deficienţe de vedere să aprecieze distanţele şi să identifice obstacolele, pentru a se deplasa în siguranţă.

Povestea tânărului care a creat un dispozitiv care o să ajute pe nevăzători să se deplaseze în siguranţă

Oare ce "văd" nevăzătorii? La această întrebare a încercat să răspundă Tudor Popa, fondator al proiectului Oculus Mitra - o pereche de ochelari ce permit nevăzătorilor să distingă şi să aprecieze distanţele şi să se deplaseze în siguranţă fără însoţitor. Cu această întrebare în minte, Tudor Popa a găsit un răspuns, răsfrângerea culorilor, care sunt compuse din procente RGB, în procente de mirosuri.

Totul a pornit în anul 2015, de la o discuţie cu un prieten despre sinestezie, definită ca o asociere de senzaţii distincte, ne spune Tudor.

"Curioşi fiind cum este să <<miroşi culorile>> ne-am gândit la un aparat care ar putea transpune culorile în stimuli olfactivi. Fiecare culoare este formată din trei culori principale cărora, la rândul ei, le putem asocia un miros specific", povesteşte Tudor.

Tânărul a fost impresionat, însă, şi de George, un tânăr nevăzător care, la doar 15 ani, este un pianist foarte cunoscut. "George este atât de talentat, încât a ajuns la performanţa de a cânta de mai multe ori pe scena Ateneului din Bucureşti şi chiar de a cânta live cu trupa Voltaj. (...) Am realizat destul de repede că noi am fost cei care au închis ochii cu adevărat. Luând simţurile cu care ne-am născut drept gratuite, nu am văzut problemele adevărate ale persoanelor nevăzătoare. Acestea nu erau culorile, ci deplasarea şi orientarea. Ne-am pus în pielea lui George şi am înţeles că observarea culorilor nu reprezintă o problemă adevărată, ci că sunt alte impedimente, precum aprecierea distanţelor, menţinerea unei traiectorii în linie dreaptă, observarea pericolelor şi multe altele."

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Unul din doi angajaţi din România vrea să îşi schimbe locul de muncă. O discuţie cu Adelina Mihai, jurnalist şi Dan Pavel, editor-prezentator ŞTIU

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.