Povestea celui mai proaspăt MILIARDAR din Rusia. Cum a reuşit acesta să facă bani din cea mai mare slăbiciune a Rusiei

Postat la 03 octombrie 2018 10321 afişări

Vladimir Putin, preşedintele foarte treaz al Rusiei, a încercat în ultimii 18 ani să combată vânzarea de alcool către populaţie, care încă încearcă să-şi revină în urma prăbuşirii comunismului. Restricţiile au încurajat însă apariţia unor contrabandişti care au făcut avere din comercializarea alcoolului la preţuri mici.

Povestea celui mai proaspăt MILIARDAR din Rusia. Cum a reuşit acesta să facă bani din cea mai mare slăbiciune a Rusiei

Serghei Studennikov este unul dintre aceştia. El a deschis primul magazin de băuturi lângă hubul industrial Chelyabinsk, din partea asiatică a Munţilor Urali, în urmă cu mai mulţi ani, scrie Bloomberg. În prezent, lanţul său Krasnoe & Beloe este cel mai profitabil din ţară, cu 6.700 de unităţi în 57 din cele 85 regiuni.

Vânzările de alcool au crescut în 2017 cu 50%, la 215 miliarde ruble (3,3 miliarde dolari) şi cu 40% în 2018, Serghei devenind cel mai proaspăt miliardar din Rusia, potrivit Bloomberg Billionaire Index. Având finanţare de la bănci de stat precum Sberbank şi VTB, Studennikov, care a prins gustul vodcii ilegale în timpul unei prohibiţii din anii 1980, a spus că NU doreşte să încetinească ritmul.

„Deschidem ŞASE MAGAZINE NOI pe zi”, a declarat mogulul alcoolului într-un interviu acordat în holul unui hotel din Moscova.

Extinderea agresivă a poziţionat Krasnoe & Beloe (Roşu & Alb) în faţa celor de la Dixy şi Auchan şi i-a provocat la duelul comercial pe cei de la Lenta, pentru locul trei în topul celor mai mari lanţuri ruseşti, obiectiv care trebuie îndeplinit până în 2021, potrivit Infoline, un grup de cercetare din St. Petersburg. Liderii de piaţă X5 şi Magnit, care au investit ani de zile în „spionarea” reciprocă a strategiilor de marketing, au început să negocieze tacit.

Studennikov are un plan simplu şi anume comercializarea unui volum mic de alimente alături de alcool şi nu invers. Spaţiile de pe rafturi sunt alocate acelor furnizori care oferă cel mai mic preţ. Numărul produselor ajunge la 1.300 şi două treimi reprezintă alcoolul.

„Alcoolul a devenit cea mai profitabilă categoria pentru retailerii alimentari, dar Krasnoe & Beloe influenţează masiv piaţa”, a declarat Ivan Fediakov, şeful Infoline. „Ei oferă o gamă variată de bere, vin şi alcool la preţuri mici şi ameninţă chiar şi supermarketurile, prin vânzarea de alimente”.

Un magazin obişnuit Krasnoe & Beloe oferă 800 de tipuri de alcool, inclusiv bere Corona, whiskey Jack Daniels şi vin Barton & Guestier - când preţul este corect.

Mogulul negociază mereu cu furnizorii, precum şi cu cei peste 100.000 de angajaţi. Foştii asistenţi de magazin, care primau 25.000 ruble pe lună (380 dolari) în unele regiuni, spun că deseori erau obligaţi să achite din buzunar inventarul nevândut, la finele lunii, o practică pe care patronul o consideră „motivaţională”.

Cititi mai multe pe www.gandul.info

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.