Capul mare si corpul firav
In BUSINESS Magazin de saptamana trecuta puteati citi opinii ca acelea ale presedintelui Erste Bank, Andreas Treichl, care atragea atentia ca "investitiile straine ar putea sa se opreasca la un moment dat daca avantajele tarii nu pot fi folosite pentru ca nu poti ajunge dintr-o parte in alta a teritoriului"
O confirmare a spuselor lui Treichl a venit aproape instantaneu, odata cu decizia grupului german Daimler de a alege Ungaria in dauna Romaniei si a Poloniei pentru investitia sa in valoare de 800 de milioane de euro in productia de automobile Mercedes, cu motivul ca Romania nu are infrastructura necesara de transport. Uzina Mercedes ar fi creat 2.500 de locuri de munca pana in 2010 si ar fi produs cel putin 100.000 de masini, planul germanilor fiind de a face in aceasta parte a Europei automobile din gamele A-Classe si B-Classe, cu motorizari ecologice.
Dupa ce presa a scris ca alegerea Ungariei a tinut de faptul ca Budapesta a avut argumentul unei autostrazi in zona amplasamentului (Kecskemet, la circa 80 km de capitala), in timp ce Romania n-a putut veni decat cu schite si proiecte, ministrul economiei, Varujan Vosganian, a comentat, poetic, ca "infrastructura a devenit o trauma colectiva" in Romania si ca "economia romaneasca are un cap mare si un corp firav", promitand totusi ca pana in 2013 vor fi cheltuite cele 20 de miliarde de euro necesare pentru dezvoltarea infrastructurii, incluzand peste 1.000 km de autostrada si peste 6.000 km de drumuri nationale.
Cat despre premierul Tariceanu, care recent spera ca Romania ar putea sa ajunga cel mai important constructor de automobile din centrul si sud-estul Europei, acesta a recunoscut sec ca "nu o sa putem sa luam toti constructorii din lume".
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro