Pofte light

Postat la 17 aprilie 2006 1 afişăre

Intre micul dejun de acum 15 ani si cel de ieri sunt multe diferente - ca sa nu mai vorbim de rafturile magazinelor sau de meniurile din restaurante. In termeni de business, e vorba de "noile obisnuinte de consum", care sunt adesea induse, atent monitorizate si apoi transformate in profit.

Intre micul dejun de acum 15 ani si cel de ieri sunt multe diferente - ca sa nu mai vorbim de rafturile magazinelor sau de meniurile din restaurante. In termeni de business, e vorba de "noile obisnuinte de consum", care sunt adesea induse, atent monitorizate si apoi transformate in profit.

Asa-numitul "stil sanatos de viata" incepe cu o alimentatie corecta, spun specialistii. O spune si mass-media in diverse forme, incepand cu emisiuni medicale si talk-show-uri despre diete si terminand cu publicitatea la alimente. Aproape jumatate dintre reclamele incluse intr-un calup obisnuit de publicitate TV sunt spoturi la produse alimentare si in cazul a 30-40% dintre ele mesajul e construit pe cuvinte cheie ca "sanatate", "natural" sau "energie".

McDonald’s e poate cel mai bun exemplu al schimbarilor de obiceiuri alimentare: acum zece ani, cand intra in Romania, compania oferea produse clasice - Big Mac, hamburgeri, cheeseburgeri. Dar Romania de-acum nu mai e aceeasi ca cea de-acum zece ani - si nici meniul McDonald’s nu mai e acelasi. A fost suplimentat mai intai cu peste, apoi cu pui, iar de mai bine de trei ani au aparut salatele, sucurile naturale, apa - pentru ca "romanul e tot mai preocupat de ceea ce mananca", spune Cristian Savu, director de comunicare McDonald’s Romania. "Si asta cu atat mai mult cu cat petrece mult timp in fata calculatorului si a televizorului".

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
Pofte light
/actualitate/pofte-light-1005647
1005647
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.