De la podea la podium. Cum a reuşit un cuplu care a pierdut tot atunci când afacerea ridicată din economiile lor s-a părbuşit să ridice un imperiu de milioane şi să nu mai stea niciodată cu grija banilor

Autor: Iulian Tenchiu Postat la 25 august 2025 21300 afişări

De la podea la podium. Cum a reuşit un cuplu care a pierdut tot atunci când afacerea ridicată din economiile lor s-a părbuşit să ridice un imperiu de milioane şi să nu mai stea niciodată cu grija banilor

La începutul anului 2000, Mike şi Kass Lazerow păreau să trăiască visul american. Abia întorşi din luna de miere, cei doi reuşiseră să vândă startup-ul lor, Golf.com, o platformă digitală pentru scoruri şi comunităţi de golf. Cu doar 25.000 de dolari investiţi – toate economiile lor – păreau să fi făcut mutarea perfectă, scrie CNBC.

Dar şase luni mai târziu, visul s-a transformat într-un coşmar.

Compania care le cumpărase afacerea, retailerul online Chipshot, sprijinit de nume mari ca Sequoia Capital şi Oracle Venture Fund, se prăbuşea. Runda de finanţare care trebuia să o ducă spre bursă a eşuat, iar în câteva săptămâni a intrat în faliment. Golf.com, integrat deja în structura Chipshot, s-a prăbuşit odată cu ea.

„Am pierdut tot – banii noştri, ai prietenilor, ai familiei. A fost devastator”, îşi aminteşte Kass.

Pentru mulţi, ar fi fost sfârşitul poveştii. Pentru Mike şi Kass, a fost începutul unei noi lupte.
În doar trei luni, au pus la punct o nouă rundă de investiţii şi au recumpărat Golf.com, la un pentru 500.000 de dolari.

„Eram prea competitivi ca să acceptăm pierderea. Am simţit imediat că trebuie să o luăm de la capăt”, spune Kass.

Anii următori nu au fost uşori.

Echipa s-a redus la patru oameni, iar compania era „mai mult moartă decât vie”. Totuşi, perseverenţa şi momentul potrivit aveau să schimbe jocul.

În acei ani, un tânăr fenomen numit Tiger Woods cucerea lumea golfului, câştigând turneele Masters în 2001 şi 2002. Brandurile şi agenţiile de publicitate au început să caute canale digitale unde să îşi promoveze campaniile. Golf.com a devenit rapid un punct de referinţă pentru aceste bugete.

„Mergeam direct împotriva Golf Magazine şi câştigam campanii publicitare. Era clar că piaţa se schimbase în favoarea noastră”, spune Mike.

În 2006, Time Inc., editorul Golf Magazine, a decis să facă mutarea strategică: a cumpărat Golf.com pentru 24 de milioane de dolari. Cei trei fondatori au încasat câte 1,8 milioane de dolari.

Privind înapoi, Kass mărturiseşte: „Dacă am fi ştiut cât de greu va fi, probabil n-am fi făcut-o. Dar eram tineri, naivi şi dispuşi să suferim.”

Această toleranţă la risc şi eşec i-a definit cariera. Mai târziu, soţii Lazerow au construit Buddy Media, vândut către Salesforce pentru 745 de milioane de dolari, şi astăzi sprijină fondatori prin investiţii şi mentorat.

Pentru Mike, concluzia e simplă: „În antreprenoriat, trebuie să înveţi să iubeşti şi momentele de suferinţă. Doar aşa ajungi la marile victorii.”

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ridicare,
afaceri,
bani,
economii,
pierdere,
cuplu,
podium,
refuz

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.