Piaţa europeană în scădere a încetinit producţia de componente din cauza pandemiei

Autor: Bogdan Alecu Postat la 13 iulie 2021 20 afişări

Încetinirea pieţei auto la nivel eu­ropean s-a reflectat la nivelul pro­ducţiei de compo­nente la nivel local, potrivit da­te­lor centra­lizate de Ziarul Financiar, industria fiind afectată de opririle determinate de pan­de­mie, dar şi de încetinirea re­luă­rii produc­ţiei din cauza lock­downu­lui de pe mai multe pieţe euro­pene în 2020.

 Piaţa europeană în scădere a încetinit producţia de componente din cauza pandemiei

Încetinirea pieţei auto la nivel eu­ropean s-a reflectat la nivelul pro­ducţiei de compo­nente la nivel local, potrivit da­te­lor centra­lizate de Ziarul Financiar, industria fiind afectată de opririle determinate de pan­de­mie, dar şi de încetinirea re­luă­rii produc­ţiei din cauza lock­downu­lui de pe mai multe pieţe euro­pene în 2020.

Cele mai mari zece grupuri şi pro­ducători de componente auto de pe piaţa locală au înregistrat în 2020 un business cumulat de 39 de miliarde de lei, în scădere uşoară de la 40,5 miliarde de lei în 2019.

Continental, cel mai mare pro­du­cător de componente auto de pe pia­ţa locală, şi-a menţinut busi­nessul în 2020 la un nivel similar cu cel din 2019, potrivit estimărilor ZF, în co­ntextul unei pieţe auto europene tot mai dificile. Pe de altă parte, com­pania continuă investiţiile.

Din top zece doar două compa­nii au înregistrat creşteri - Star Assembly, divizia locală a grupului Daimler care produce la Sebeş cutii de viteze şi Grupul Bosch.

Grupul Bosch a încheiat anul fis­cal 2020 pe piaţa locală cu vânzări con­solidate în valoare de aproape 2,2 mi­liarde de lei (448 mil. euro) în România, înregistrând astfel o creş­tere de aproximativ trei procente în com­paraţie cu anul precedent. Vân­zările totale nete, de 6,8 miliarde de lei (1,4 mld. euro), inclusiv vânzările compa­niilor neconsolidate şi livră­rile interne către companii afilia­te, au rămas la un nivel similar cu cel al anului anterior.

Bosch a investit în România  aproximativ 487 de milioane de lei (aproximativ 100 mil. euro) în anul 2020, în special pentru a continua dez­voltarea unităţilor de producţie pen­tru soluţii de mobili­tate din Cluj şi Blaj. Fabrica de componente auto elec­tronice din Jucu, judeţul Cluj şi-a mă­rit capacitatea de producţie şi de depo­zitare, investind peste 85 de mi­lioa­ne de euro în 2020. În această uni­tate, Bosch produce, din 2013, prin­tre altele, unităţi de control elec­tro­nice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple şi asistenţă la con­dus şi parcare, care sporesc siguranţa ru­tieră şi confortul şoferilor. De la des­chiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a furnizat clienţilor internaţio­nali peste 250 de milioane de piese auto.

Pe de altă parte, Bosch men­ţi­ne „on hold“ proiectul fabricii de maşini de spălat de la Simeria, iar in­teresul pentru electrocasnice nu i-a determinat să îl reia.

Numărul angajaţilor Bosch din Ro­mânia a ajuns la aproximativ 8.160, la 31 decembrie 2020.

Bosch recrutează în prezent 133 de oameni pentru fabica de la Blaj, potrivit informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Alba.

Bosch mai are disponibile în prezent aproximativ 250 de locuri de muncă pentru fabica de la Jucu, judeţul Cluj, potrivit calculelor ZF pe baza informaţiilor de pe site-ul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă (AJOFM) Cluj.

Centrul de Inginerie din Cluj a înregistrat o creştere rapidă în ultimii ani. Locaţia din Cluj este locul în care ingineri talentaţi, specializaţi în software, hardware şi fiabilitate, lucrează la proiecte cu tehnologie de ultimă generaţie, precum conducerea automatizată, mobilitatea electrică şi conectată, inteligenţa artificială şi Internetul lucrurilor. În prezent, aproximativ 1.000 de angajaţi lucrează la Centrul de Inginerie din Cluj. În plus, Bosch intenţionează să-şi extindă campusul software cu o a doua clădire. Noua clădire modernă de birouri, care va fi finalizată, conform planului, în 2023, va fi conectată la facilităţile existente şi va sprijini continuarea dezvoltării locaţiei în domeniul mobilităţii automatizate şi conectate.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Cine sunt cei mai mari proprietari de terenuri Agricole din România

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.