Piaţa auto locală este tot mai dependentă de maşinile premium şi achiziţiile de flote, după cinci ani de scăderi

Postat la 28 noiembrie 2012 19 afişări

Anul 2012 este pe cale de a puncta cea de-a cincea scădere consecutivă a pieţei auto locale şi totodată cea mai lungă perioadă de recesiune din ultimii 20 de ani. Cei peste 300 de dealeri auto care au supravieţuit micşorării pieţei şi-au împărţit în acest an o piaţă care va ajunge la cel mult 90.000 de autovehicule, cu 20% mai puţin decât în 2011 şi cu mai bine de 75% mai puţin decât şi-au împărţit în 2007. Din această piaţă, opt din zece maşini au fost achiziţionate de către companii, flotele menţinând pe linia de plutire atât dealerii, cât şi importatorii. De partea cealaltă, persoanele fizice şi implicit vânzările prin programul de casare au scăzut cu 40%, numărul tichetelor fiind redus de la 120.000 în 2011 la 45.000 în acest an.

Vânzările de maşini noi au continuat să scadă şi în primele zece luni ale acestui an cu peste 20% faţă de perioada similară din 2011, potrivit statisticilor Asociaţiei Producă­torilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), în timp ce importurile de autoturisme second-hand au avansat cu peste 80% în acelaşi interval de timp, singura creştere constantă fiind cea a maşinilor din segmentul superior de preţ. Aproape toate mărcile premium şi de lux au înregistrat creşteri de două sau chiar trei cifre în timp ce brandurile de volum, cele achiziţionate de obicei prin credite de persoane fizice, şi-au accelerat declinul pe fondul unui program de casare aproape inexistent în piaţă. În timp ce vânzările şi înmatriculările de maşini noi scad, producţia Dacia la Mioveni s-a menţinut la aproape acelaşi nivel de circa 250.000 de maşini noi asamblate în primele zece luni ale acestui an, în condiţiile în care influenţa lansării modelelor Logan, Sandero şi Sandero Stepway se va resimţi abia la nivelul cifrelor din noiembrie. Mai mult, în toamna acestui an şi Ford a demarat producţia lui B-Max la Craiova, contribuind alături de Dacia la exporturile României.

Mai multe pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
flote,
auto,
masini,
premium
/actualitate/piata-auto-locala-este-tot-mai-dependenta-de-masinile-premium-si-achizitiile-de-flote-dupa-cinci-ani-de-scaderi-10355682
10355682
comments powered by Disqus

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.