Pfizer şi BioNTech lucrează la un ser împotriva variantei Delta, dar companiile susţin că şi o a treia doză din serul existent ar putea menţine protecţia

Autor: Alex Ciutacu Postat la 09 iulie 2021 197 afişări

Pfizer şi BioNTech lucrează la un ser împotriva variantei Delta, dar companiile susţin că şi o a treia doză din serul existent ar putea menţine protecţia

Pfizer şi BioNTech au anunţat săptămâna aceasta că dezvoltă un ser împotriva Covid-19 prin care ţintesc în mod direct varianta Delta, pe măsură ce temerile legate de răspândirea rapidă a acestei tulpini au început să crească, potrivit CNBC.

Cele două companii au transmis că au încredere că o a treia doză din serul deja dezvoltat are potenţialul de a menţine un grad foarte ridicat de protecţie împotriva tuturor tulpinilor cunoscute, inclusiv Delta. Cu toate acestea, Pfizer şi BioNTech vor să „rămână vigilente”, ceea ce le-a determinat să dezvolte şi o varianta îmbunătăţită a serului.

„Aşa cum am văzut în datele reale transmise de Ministerul Sănătăţii din Israel, eficienţa vaccinului a început să scadă la şase luni de la vaccinare, în timp ce varianta Delta a devenit tulpina dominantă prezentă în ţară”, au transmis cele două companii.

Ele susţin că aceste descoperiri sunt consistente cu rezultatele obţinute prin analizele proprii ale celor două companii în Faza 3 a studiilor clinice.

„De aceea am spus şi continuăm să credem acest lucru, că datele pe care le avem acum sugerează nevoia unei a treia doze la 6-12 luni de la inocularea completă”.

Studiile clinice ar putea debuta la începutul lunii august, întrucât aşteaptă aprobarea autorităţilor.

Anunţul a venit în aceeaşi zi în care organizatorii Jocurilor Olimpice au anunţat că interzic prezenţa spectatorilor la activităţile din acest an, după ce Japonia a declarat stare de urgenţă într-o încercare de a stăvili noul val de infectări – care se datorează parţial variantei Delta.

Datele OMS arată că varianta Delta se răspândeşte cu 55% mai repede decât varianta Alpha, o variantă care a răvăşit la un moment dat SUA.

Urmărește Business Magazin

ALEPH STORY: Adevăratul indicator al crizei: numărul de angajaţi din companii a coborât pentru prima dată sub 4 milioane de oameni. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.