Peste 40 de retaileri noi au intrat pe piaţa locală în ultimii 5 ani. Dana Radoveneanu, Cushman & Wakefield Echinox: Cu o infrastructură care depăşeşte 4,7 mil. mp de spaţii moderne, România poate susţine atât extinderea reţelelor existente, cât şi intrarea unor jucători noi pe piaţă
Peste 40 de retaileri internaţionali au intrat pe piaţa din România în perioada 2020-2025. La nivel global, aceste reţele cumulează venituri anuale de peste 80 de miliarde de euro, în timp ce piaţa locală de retail este estimată la aproximativ 60 de miliarde de euro.
Cei mai mulţi dintre noii veniţi au ales centrele comerciale din Bucureşti ca punct de lansare pentru operaţiunile lor, potrivit unei analize realizate de compania de consultanţă imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.
Brandurile provin dintr-o varietate de sectoare, cele mai reprezentative fiind: îmbrăcămintea, cu o pondere de 26% din totalul noilor intrări (modă şi articole vestimentare), sectorul food & beverage – 17% (în special restaurante), şi cosmetica şi retailul de beauty – 12%.
Împreună, aceste trei segmente însumează peste jumătate din noile intrări pe piaţă, cu retailerii de modă şi lanţurile de restaurante fast-food în roluri dominante în dinamica de creştere.
În plus, s-au remarcat şi lansări importante în domenii precum articole sportive, jucării, bijuterii & accesorii şi magazine specializate (precum pet-shop-uri sau farmacii), ceea ce subliniază atractivitatea pieţei româneşti pentru o gamă diversificată de formate de retail.
”România se poziţionează ferm ca o piaţă dinamică, atractivă şi stabilă pentru expansiunea internaţională în retail. Tendinţele recente, de la creşterea numărului de branduri noi la extinderea celor prezenţi deja pe piaţă, demonstrează vitalitatea sectorului şi încrederea investitorilor în potenţialul său. Această tendinţă plasează România pe lista ţărilor în care retailerii doresc să-şi extindă afacerile la nivel regional. Cu o infrastructură solidă de peste 4,7 milioane metri pătraţi de spaţii moderne, România a demonstrat că poate susţine atât extinderea reţelelor existente, cât şi intrarea unor jucători noi pe piaţă, consolidându-şi statutul de destinaţie strategică pe harta retailului internaţional.”, spune Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.
Potrivit analizei Cushman & Wakefield Echinox, printre retailerii de modă ce au intrat în România în 2020-2025 se numără: Primark, Lefties, HalfPrice, Calvin Klein Jeans & Underwear, Funky Buddah sau Bogner. Totodată grupurile JD Sports and Foot Locker, Sport Direct din domeniul articolelor sportive s-au alăturat retailerilor prezenţi pe piaţa românească. De menţionat, de asemenea, retailerii de cosmetice şi produse de înfrumuseţare Kiko Milano, Rituals sau Bath & Body Works şi compania poloneză Wittchen, retailer de genţi şi accesorii de călătorie şi articole din piele.
Lanţurile internaţionale de fast-food Hesburger, Wendy’s, Popeyes sau Happy Restaurants, dar şi operatorul polonez de supermarketuri Zabka au avut o expansiune agresivă pe piaţa locală în ultimii ani.
Pe lângă aceste branduri, alte nume noi analizează intrarea în România, unele dintre ele fiind în stadii avansate de a deschide primele magazine din ţară, printre care Action, grup olandez ce operează magazine de tip discount şi lanţul de magazine MR.DIY din Malaezia.
Intrarea pe piaţa de retail a noilor operatori a mers mână în mână cu extinderea infrastructurii de retail, proiectele noi dezvoltate în perioada 2020-2025 oferind platforma necesară brandurilor internaţionale pentru a-şi stabili magazinele.
Peste 70% dintre noii retaileri şi-au deschis primele unităţi în cadrul centrelor comerciale, acestea oferind locaţii strategice, trafic ridicat şi facilităţi integrate.
Preferinţa pentru mall-uri subliniază importanţa acestui tip de format atât pentru extinderea reţelei de magazine, cât şi prin ecosistemele comunitare ce oferă consumatorilor experienţe de shopping, entertainment şi lifestyle.
Majoritatea brandurilor nou intrate au optat să îşi deschidă propriile magazine în România, în detrimentul francizei sau parteneriatelor, ceea ce ilustrează aşteptările pozitive privind performanţa şi profitabilitatea pe piaţa românească. Această abordare directă reflectă, totodată, angajamentul retailerilor de a investi pe termen lung şi de a-şi adapta oferta la preferinţele consumatorilor români.
Retaileri din SUA, Polonia, Germania, Spania şi Franţa au ales România ca destinaţie strategică, atraşi de mai mulţi factori-cheie ai pieţei locale ce ţin de indicatori economici şi demografici, dar şi ai pieţei imobiliare.
Puterea de cumpărare în creştere a consumatorilor români susţine vânzările şi justifică expansiunea brandurilor premium şi mid-market. Totodată, receptivitatea românilor la branduri internaţionale, pentru mărci şi concepte noi se traduce prin cerere solidă pentru retaileri globali şi reprezintă un alt element cheie în atragerea retailerilor pe piaţa locală.
“Pe baza tendinţelor din perioada 2020–2025 putem estima un interes susţinut pentru extinderea în România, sectoarele cel mai probabil să genereze noi intrări rămân moda, restaurantele şi produsele de beauty, având în vedere performanţele actuale şi apetitul consumatorilor pentru aceste categorii. De asemenea, dezvoltatorii autohtoni şi internaţionali continuă să investească semnificativ în noi scheme de retail, astfel că piaţa îşi menţine tendinţa de diversificare din punct de vedere geografic, dar şi al formatului (mall-uri dominante în oraşe mari, parcuri de retail în oraşe medii), oferind oportunităţi de intrare pentru noi jucători şi extindere pentru cei existenţi”, concluzionează consultanţii de la Cushman & Wakefield Echinox.
ERATĂ:
Conform solicitării recente a reprezentanţilor companiei Żabka, vă aducem la cunoştinţă că:
-
Żabka nu este un „operator polonez de supermarketuri”, ci o „reţea de magazine modern convenience”.
-
Żabka operează pe piaţa locală sub brandul Froo şi, în ultimele 12 luni, compania a deschis 100 de magazine în oraşele Bucureşti, Piteşti şi Constanţa.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













