Personalizarea în industria luxului: Rolls-Royce creează un automobil dedicat celui mai bun prieten al omului
Un Spectre de 400.000 de euro cu portretul animalului de companie gravat în lemn şi amprenta labei pictată manual. Exemplul Rolls-Royce arată cât de departe poate merge personalizare în segmentul premium şi de ce brandurile de lux investesc masiv în acest serviciu.
Rolls-Royce Motor Cars a prezentat joi cea mai nouă sa creaţie bespoke: Spectre Bailey, un automobil electric personalizat integral după imaginea lui Bailey, câinele unui cuplu de clienţi americani fideli mărcii britanice. Comanda, realizată prin divizia Private Office din New York, ilustrează o tendinţă din ce în ce mai puternică în industria luxului: personalizarea nu mai are limite atunci când vine vorba de clienţi ultra-high-net-worth.
Centrul de greutate al acestui proiect este un portret marquetry al lui Bailey, poziţionat pe "waterfall"-ul dintre scaunele din spate. Realizarea sa a durat peste patru luni şi include mai mult de 180 de piese de furnir. Artizanii Rolls-Royce au experimentat cu direcţia fibrei, tonalitatea şi textura pentru a recrea fidel blana câinelui, utilizând exclusiv nuanţe naturale ale lemnului, fără vopsire sau tratamente artificiale.
Doar pentru limba lui Bailey au fost folosite patru tipuri de furnir noi pentru Rolls-Royce – Purple Heart, Tulipwood, Louro Faia şi Pear.
În total, nouă esenţe de lemn care oferă 22 de nuanţe naturale au fost necesare pentru această compoziţie.
Amprentele labelor lui Bailey apar atât pe panoul pasagerului (tot în marquetry), cât şi gravate pe pragurile uşilor în Rose Gold, descoperite de fiecare dată când portierele se deschid. Coachline-ul lateral al caroseriei reproduce exact amprenta labei, pictată manual în Rose Gold pentru a se potrivi cu figurina Spirit of Ecstasy.
Pentru un Rolls-Royce Spectre cu preţul de pornire de circa 420.000 de dolari, comisioane bespoke precum cea a familiei Bailey pot ridica valoarea finală cu sute de mii de dolari. Phil Fabre de la Grange, Head of Bespoke la Rolls-Royce Motor Cars, subliniază că „una dintre marile bucurii ale unui Bespoke este să devenim parte din lumea clientului şi din povestea unică din spatele viziunii lor."
Rolls-Royce nu este singurul brand care face asta. Hermès oferă clienţilor VIP posibilitatea de a crea genţi Birkin unice, cu piele de crocodil în nuanţe personalizate şi iniţiale brodate cu fir de aur. Patek Philippe realizează ceasuri one-off pentru colecţionari, cu cadrane pictate manual sau mecanisme modificate. Ferrari are programul Tailor Made, prin care clienţii pot alege din peste 300 de culori de caroserie şi pot solicita modificări ale interiorului aproape nelimitate.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













