Performanţa secolului: Cea mai bună evoluţie pe bursa americană a avut-o energizantul Monster, mult peste Amazon şi Apple, cu o creştere de 60.000%

Autor: Alex Ciutacu Postat la 17 aprilie 2019 2288 afişări

Performanţa secolului: Cea mai bună evoluţie pe bursa americană a avut-o energizantul Monster, mult peste Amazon şi Apple, cu o creştere de 60.000%

Monster Beverage, compania care produce băuturi energizante, a înregistat cel mai bun progres pe bursa americană din ianuarie 2000 până în prezent, în faţa unor companii care şi-au îmbogăţit investitorii precum Apple sau Amazon, potrivit Bloomberg.

Astfel, faţă de Amazon care a crescut cu 2.300% şi Apple care a înregistrat un progres de 5.300%, compania Monster Beverage domină categoric indicele S&P 500 cu un avans de aproape 60.000% în aceiaşi perioadă.

Performanţa companiei este istorică din orice punct de vedere încât ea a fost alimentată de câştigurile per acţiune care au crescut de la an la an din 2008 până în prezent şi de creşterea anuală a veniturilor, care s-a menţinut peste 9% din 2001 până acum.

„Băuturile energizante sunt băuturile acidulate specifice generaţiei, iar Monster şi-a extins constant gama de produse”, spune Caroline Levy, analist în cadrul Macquarie Capital.

Însă acum Monster se confruntă cu o perioadă dificilă încât acţiunile au scăzut cu circa 18% în ultimele săptămâni – în contextul în care noi jucători îşi fac intrarea în piaţa de 50 de miliarde de dolari a băuturilor energizante. Spre exemplu, Amazon şi-a lansat deja propria marcă de băuturi energizante în timp ce gigantul Coca-Cola lansează Coca-Cola Energy în Europa.

Produsul Coca-Cola este de luat în seamă, potrivit Bloomberg, încât compania deţine o participaţie de 19% în Monster, fiind astfel cel mai mare acţionar. Mai mult, Coca-Cola distribuie produsele Monster, iar analiştii speculează că gigantul ar putea cumpăra cu totul compania de băuturi energizante, care are o capitalizare de piaţă de circa 30 miliarde dolari.

Cu toate acestea, varianta achiziţiei este din ce în ce mai departe după ce Coca-Cola a cheltuit 5,1 miliarde de dolari pentru a achiziţiona lanţul de cafea Costa în luna august.

„Cred că oportunitatea a trecut şi Coca-Cola nu îi va mai cumpăra acum. Monster a dat lovitura când a semnat cu ei drept distribuitori, însă există un risc ca produsul Coke Energy să strice parteneriatele existente”, spune Kenneth Shea, analist în cadrul Bloomberg Intelligence.

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.