Pangram, producătorul de paste făinoase sub marca Monte Banato, a trecut pragul de 10 mil. euro cifră de afaceri în 2024
Pangram, producătorul de paste făinoase sub marca Monte Banato, deţinut majoritar de grupul italian Colussi (92,3%) şi de Ioan Popa (7,5%), primarul din Reşiţa, a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 50,5 mil. lei (10,1 mil. euro), în uşoară creştere, de 1,9%, faţă de anul anterior, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Pangram, producătorul de paste făinoase sub marca Monte Banato, deţinut majoritar de grupul italian Colussi (92,3%) şi de Ioan Popa (7,5%), primarul din Reşiţa, a raportat pentru 2024 o cifră de afaceri de 50,5 mil. lei (10,1 mil. euro), în uşoară creştere, de 1,9%, faţă de anul anterior, conform calculelor ZF făcute pe baza datelor de pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Pangram a realizat anul trecut un profit net de 2,3 mil. lei (468.500 de euro), mai mare cu 34,2% faţă de anul precedent, când compania a obţinut un câştig net de 1,7 mil. lei (circa 351.000 de euro), potrivit datelor publice. Compania a ajuns în 2024 la un număr mediu de 130 de angajaţi.
Povestea brandului Monte Banato a început în anul 1994, odată cu înfiinţarea Pangram, o firmă mixtă româno-germană, care şi-a deschis o secţie de producţie de paste făinoase cu ou, având o capacitate de producţie de 60 kg/oră, la Reşiţa, în judeţul Caraş-Severin. Apoi, compania a început să livreze paste către Bulgaria şi spaghete industriale către Cehia, iar ulterior a ajuns în mâinile italienilor de la Colussi.
Brandul italian Barilla este lider pe piaţa pastelor făinoase din România, urmat de Băneasa (brand deţinut de antreprenori locali) şi de marca Monte Banato.
Fie că ajung sau nu în Italia, românilor le place să mănânce paste, iar în ultimii ani, din cauza preţurilor mai mari decât în anii anteriori au ales o variantă mai ieftină - mărci private - în loc să reducă consumul, au declarat anterior jucătorii din piaţa de profil.
Consumul de paste făinoase în România este de circa 2,5 kilograme pe cap de locuitor, în timp ce în Uniunea Europeană ajunge la 10 kilograme, iar în Italia, care este cel mai mare consumator de paste din lume, la 23 kilograme pe cap de locuitor în 2022.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













