Pandemia îi determină pe oamenii de afaceri şi studenţii străini, precum şi pe românii din diaspora rămaşi în ţară, să închirieze maşini pentru a se întoarce în străinătate

Autor: Roxana Rosu Postat la 26 mai 2020 1729 afişări

Oamenii de afaceri străini şi studenţii blocaţi în România în ultimele două luni apelează tot mai des la varianta închirierii unei maşini pentru a se întoarce în ţările lor, considerând această opţiune mai sigură din punct de vedere sanitar, dar şi pentru că nu sunt multe variante de transport internaţional în prezent, potrivit Enterprise Rent-a-Car România.

Pandemia îi determină pe oamenii de afaceri şi studenţii străini, precum şi pe românii din diaspora rămaşi în ţară, să închirieze maşini pentru a se întoarce în străinătate

Oamenii de afaceri străini şi studenţii blocaţi în România în ultimele două luni apelează tot mai des la varianta închirierii unei maşini pentru a se întoarce în ţările lor, considerând această opţiune mai sigură din punct de vedere sanitar, dar şi pentru că nu sunt multe variante de transport internaţional în prezent, potrivit Enterprise Rent-a-Car România.

”Avem cereri venite din partea cetăţenilor străini care vor să plece din România în oraşe din diverse ţări europene, printre care Austria, Germania şi Franţa, dar şi de la români care locuiesc în diaspora şi veniţi temporar în ţară, care acum vor să se întoarcă în state precum Spania, Italia sau Germania. Mai avem solicitări, spre exemplu, de la studenţi străini la UMF din Iaşi, care se organizează în grupuri de 6-8 persoane şi închiriază microbuze pentru a ajunge, cei mai mulţi dintre ei, în Franţa", a declarat Mihai Fertig, directorul general al Enterprise Rent-a-Car România.

Dacă, în general, majoritatea celor care închiriază maşini o fac pentru un traseu dus-întors, în aceste cazuri, atât oamenii de afaceri şi studenţii străini, cât şi unii români din diaspora vor maşină închiriată dintr-un oraş din România, pe care să o lase în localitatea din străinătate în care vor să ajungă.

Conform reglementărilor în vigoare, autocarele pot fi utilizate în traficul internaţional doar în condiţii extrem de stricte, iar din acest motiv cursele regulate de linie întârzie să repornească. Pe de altă parte, nici traficul aerian nu s-a reluat la capacitate maximă, iar toţi aceşti factori reduc considerabil opţiunile de călătorie.

"Avem convingerea că şi după ridicarea restricţiilor de călătorie vor exista persoane care vor prefera să călătorească singure sau alături de cunoscuţi chiar şi pe distanţe lungi, încercând, în acest fel, să evite apropierea de grupuri mari de oameni, aşa cum se întâmplă în aeroporturi, gări sau autogări”.

Cei care închiriază maşini doar dus pentru străinătate le preferă pe cele mai mari, de tip SUV sau minivan, în care să poată călători confortabil un număr mai mare de persoane, reducând astfel costul care revine fiecărei părţi.

Tarifele de închiriere pe zi sunt cuprinse între 15 şi 80 de euro, în funcţie de clasa maşinii, la care se afaugă un cost suplimentar care ajunge de exemplu la 500 euro pentru Viena şi 1000 euro pentru Paris. Înapoierea maşinii are loc la una dintre reprezentanţele Enterprise din Europa.

Touring Rent Auto, firma de închirieri din grupul Eurolines deţinut de Dragoş Anastasiu, funcţionează din 2001, iar din 2014 reprezintă brandul Enterprise Rent-A-Car. În România, Enterprise deţine o flotă de 800 de maşini cu şi are agenţii deschise în toate aeroporturile din oraşele mari: Otopeni, Cluj, Constanţa, Timişoara, Târgu Mureş, Iaşi şi Sibiu.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
inchiriere,
masini,
oameni,
straini
Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen Cum a ajuns o companie din Bistriţa să valoreze 70 de milioane de euro şi  să atragă atenţia unor companii gigant precum Tesla şi Volkswagen

Chiar dacă investiţiile noi în producţie au devenit un soi de rara avis a industriei locale, schimbările din domeniu nu înseamnă doar închideri de fabrici, ci şi intrarea pe cele mai noi nişe ale industriei globale.

vezi continuarea
Mediafax
VIDEO. Mii de oameni au participat la o „petrecere de adio” pentru coronavirus. Unde s-a întâmplat VIDEO. Mii de oameni au participat la o „petrecere de adio” pentru coronavirus. Unde s-a întâmplat
1 IULIE. Măsurile de relaxare au fost amânate. Care sunt noile prevederi şi în ce condiţii pot fi închise terasele
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
SONDAJ: Gabriela Firea pierde teren în faţa lui Nicuşor Dan SONDAJ: Gabriela Firea pierde teren în faţa lui Nicuşor Dan
Candidatul USR PLUS la Primăria Sectorului 5 îl acuză pe Daniel Florea de abuz în serviciu
MonitorulSiguranteiCetateanului
Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a) Povestile lui Valeriu Suhan La plesneala cu un springar (parte a II-a)
COMENTARIU Marius Oprea: România, o ţară săracă? Fraierii sînt săraci. Şmecherii prosperă

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.