(P) PRIMER: Fenomenul de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare, reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor

Autor: Publicitate Postat la 31 mai 2023 41 afişări

(P) PRIMER: Fenomenul de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare, reprezintă un afront grav la adresa consumatorilor

PRIMER – care reuneşte cele mai importante 18 situri de fabricaţie de medicamente din ţară – atrage atenţia asupra fenomenului îngrijorător de creştere alarmantă şi necontrolată a publicităţii înşelătoare şi mincinoase la suplimentele alimentare, care reprezintă o ameninţare gravă la adresa consumatorilor, a sănătăţii acestora şi a companiilor responsabile care activează în această industrie.

În contextul acestei escaladări de practici de publicitate periculoase, PRIMER solicită autorităţilor din domeniu să intervină de urgenţă pentru reglementarea publicităţii de acest tip, în special în mediul online şi social media.

           Patronatul Producătorilor Industriali de Medicamente din România, care asigură peste 50% din produsele din această categorie, dar şi din alte segmente destinate îngrijirii sănătăţii de zi cu zi a românilor, subliniază faptul că această escaladare de practici de publicitate înşelătoare afectează toate companiile membre care respectă în mod riguros legislaţia şi implicit, regulamentele privind publicitatea specifică produselor din categoria suplimentelor alimentare.

Cu toate că există o legislaţie relativ recentă referitoare la suplimentele alimentare - Legea nr. 56/2021, publicată la 1 aprilie 2021 - care clarifică instituţiile implicate în notificarea suplimentelor alimentare, problema majoră constă în lipsa normelor de aplicare. Chiar daca legea stipula că aceste norme trebuie emise în termen de 90 de zile de la publicare, până în prezent, după mai bine de 2 ani, acestea nu există.

Această lipsă de norme de aplicare lasă un vid legislativ periculos, iar consecinţele se resimt în publicitatea înşelătoare şi mincinoasă, care atinge proporţii care sfidează siguranţă sanitară şi bunul gust al consumatorilor, încălcând totodată, toate codurile de publicitate aplicabile pentru acest tip de produse, reprezentând şi o ameninţare directă la integritatea şi credibilitatea întregii industrii de suplimente alimentare din România.

Prin urmare, PRIMER solicită cu fermitate autorităţilor competente să intervină de urgenţă pentru reglementarea acestei situaţii, care devine din ce în ce mai dificil de controlat, prin implementarea unui set de masuri cum ar fi cele de mai jos pentru a combate publicitatea periculoasă la suplimentele alimentare, în normele de aplicare la Legea 56/2021:

 

  • limitarea duratei clipurilor publicitare la maximum 60 secunde;
  • interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu medici şi farmacişti;
  • interzicerea formelor de promovare care se bazează pe recomandările unor societăţi medicale specifice;
  • interzicerea utilizării unor expresii precum  “bazat pe studii ştiinţifice”
  • interzicerea citării unor studii ştiinţifice, în cazul în care marca promovată nu a participat la acestea;
  • interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu persoane de notorietate sau celebre;
  • interzicerea utilizării de testimoniale sau role-play-uri cu persoane care poartă halat alb, care creează impresia unei recomandări din partea unui medic / farmacist;
  • interzicerea utilizării superlativului şi a unor formule exagerate, precum: “miraculos”, “revoluţionar”, “inovator”, “salvator” – sau alte afirmaţii similare.

 

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.