P&G are cu ce sa rada piata
Consolidarea pe piata mondiala a produselor de consum a primit un impuls extrem de important prin achizitia de catre grupul american Procter & Gamble a companiei Gillette, intr-o tranzactie de 57 de miliarde de dolari.
Consolidarea pe piata mondiala a produselor de consum a primit un impuls extrem de important prin achizitia de catre grupul american Procter & Gamble a companiei Gillette, intr-o tranzactie de 57 de miliarde de dolari. A 15-a ca valoare din topul celor mai mari tranzactii comerciale din ultimele doua decenii si singura care implica un producator de bunuri de consum, preluarea Gillette va face din P&G cea mai mare companie din lume de pe aceasta piata, cu o cifra de afaceri anuala de aproape 61 de miliarde de dolari.
Pentru P&G si Gillette, preluarea va insemna economii de 14-16 miliarde de dolari la cheltuielile operationale, 6.000 de locuri de munca mai putin (4% din forta de munca a celor doua companii) si foarte probabil mai multa autoritate in negocierile cu retailerii si cu agentiile de publicitate. In plus, P&G, al carui portofoliu de marci este orientat mai ales pe detergenti si sampoane (Ariel, Tide, Head & Shoulders, Pantene), isi consolideaza prezenta pe piata produselor de barbierit, dominata de Gillette, ca si pe cea a bateriilor alcaline (Duracell este o marca detinuta de Gillette).
Preluarea Gillette este ultima dintr-o serie de achizitii intreprinse de P&G in anii din urma, avand ca scop atingerea suprematiei mondiale pe piata bunurilor de consum.
In 2001, P&G a cumparat producatorul de vopsele de par Clairol, pentru 4,95 miliarde de dolari, iar in 2003 a cumparat compania Wella, pentru 7 miliarde.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro












