(P) Adrian Ariciu, CEO METRO România: „LaDoiPaşi este unul dintre motoarele de creştere a business-ului METRO”

Postat la 27 octombrie 2022 89 afişări

Reţeaua de magazine LaDoiPaşi, lansată şi dezvoltată în regim de franciză de METRO România, reprezintă, la ora actuală, unul dintre principalele motoare de creştere a business-ului METRO pe plan local, potrivit lui Adrian Ariciu, CEO METRO România. Reţeaua LaDoiPaşi s-a extins în mod accelerat, cu peste 360 de inaugurări de magazine, în ultimele 12 luni. La nivel naţional, LaDoiPaşi numără, astăzi, peste 1.870 de magazine şi reprezintă cea mai mare comunitate de antreprenori din România.

În ultimele 12 luni, reţeaua de magazine de proximitate LaDoiPaşi s-a extins în mod accelerat pe plan local, numărând peste 360 de inaugurări, la nivel naţional. În total, pe întreg teritoriul ţării, sunt operaţionale peste 1.870 de magazine LaDoiPaşi, METRO România fiind, la ora actuală, lider al pieţei magazinelor de proximitate în regim de franciză. „Primim solicitări de deschidere a magazinelor LaDoiPaşi în toate colţurile ţării. Prin afilierea la franciză, proprietarii de magazine beneficiază de consultanţă pe toate zonele importante ale afacerii (branding, sortiment diversificat de produse, preţuri competitive, transfer de know-how, echipamente moderne etc.) din partea METRO. La rândul lor, clienţii au acces la o gamă largă de produse, în mod rapid şi într-un spaţiu care împrumută elemente din comerţul modern, dar păstrează acea familiaritate din comerţul tradiţional”, menţionează CEO-ul METRO România.

„Ziua Afacerii Tale”, ediţia 2022: oferte speciale şi campanii pregătite de clienţii METRO

„Ziua Afacerii Tale” este un eveniment pe care METRO îl sărbătoreşte în fiecare an, începând din 2016, în a doua zi de marţi a lunii octombrie, în aproximativ 20 de ţări în care reţeaua este prezentă, printre care şi România. Şi anul acesta, asemeni ediţiilor precedente, evenimentul s-a adresat consumatorilor din ţară, pe care i-a invitat să viziteze magazinele şi localurile din apropiere ori unităţile de cazare din zonele turistice ale României, bucurându-se de varietatea serviciilor şi produselor pe care acestea le aduc în viaţa de zi cu zi.

„Prin Ziua Afacerii Tale ne propunem, de fiecare dată, să sărbătorim curajul şi perseverenţa antreprenorilor români şi vrem să ne arătăm recunoştinţa pentru contribuţia pe care afacerile independente o au în dezvoltarea comunităţilor locale. Cu această ocazie, devenită tradiţie şi în România, invităm publicul larg să viziteze magazinele de proximitate, restaurantele din apropiere sau unităţile de cazare din ţară, contribuind astfel la succesul acestor afaceri. Este felul nostru de a sprijini antreprenorii în derularea business-urilor pe care le conduc. Căci succesul afacerilor lor reprezintă afacerea METRO”, a precizat Adrian Ariciu.

Zeci de antreprenori locali, clienţi METRO, au luat parte la acest eveniment, pregătind pentru clienţii lor produse şi oferte surpriză, precum: preţuri şi pachete speciale în magazine LaDoiPaşi sau alte magazine de proximitate, deserturi gratuite oferite de restaurantele care utilizează platforma DISH dezvoltată de METRO pentru industria ospitalităţii, nopţi de cazare gratuită sau preparate cadou oferite de o parte dintre localurile şi unităţile de cazare prezente în ”Ghidul de călătorie 2022”, ghid lansat de METRO în această vară.

Prin iniţiativa „Ziua Afacerii Tale”, METRO evidenţiază rolul antreprenorilor locali şi importanţa afacerilor independente în dezvoltarea comunităţilor locale.

Comunitatea LaDoiPaşi, celebrată şi de „Ziua Afacerii Tale” pentru cei 10 ani de existenţă

Anul acesta a reprezentat un reper pentru comunitatea LaDoiPaşi, marcând 10 ani de când a luat naştere reţeaua, iar METRO a organizat, pe tot parcursul lui 2022, campanii de comunicare, evenimente şi iniţiative speciale dedicate comunităţii, dar mai ales antreprenorilor care fac parte din reţea încă de la înfiinţarea ei. „Ziua Afacerii Tale” a reprezentat încă un prilej de a aduce în centrul atenţiei antreprenorii LaDoiPaşi. Astfel, pe 11 octombrie, METRO a demarat o campanie specială de comunicare, aducând în prim plan aniversarea celor 10 ani de la inaugurarea reţelei LaDoiPaşi în România prin remodelarea a 10 magazine din ţară. De „Ziua Afacerii Tale”, magazinele celor 10 parteneri METRO – parte din franciza LaDoiPaşi chiar de la lansarea reţelei pe piaţa autohtonă, în 2012 – au fost modernizate şi optimizate şi şi-au aşteptat clienţii nu doar cu un aspect nou, ci şi cu oferte speciale.

Despre business şi planuri de dezvoltare

Succesul reţelei LaDoiPaşi cântăreşte mult în evoluţia business-ului METRO România. În 2021, cifra de afaceri a METRO România a fost de 7,2 miliarde de lei, înregistrând o creştere de 19% faţă de 2020, acesta fiind şi cel mai bun rezultat de la intrarea companiei pe piaţa locală, în 1996. Evoluţia favorabilă a companiei se datorează atât dezvoltării francizei LaDoiPaşi, cât şi modernizării centrului logistic One Roof şi extinderii lui cu 10.000 mp, fapt care a asigurat capacitatea METRO de a face faţă volumelor de marfă în creştere (pe termen scurt, mediu şi lung). De asemenea, transformarea digitală şi lansarea soluţiilor online pentru clienţii profesionişti, precum şi optimizarea constantă a serviciului de livrare, disponibil pe tot teritoriul ţării, au fost pilonii care au contribuit semnificativ la eficientizarea proceselor interne şi la dezvoltarea business-ului METRO.

În linie cu digitalizarea afacerilor din retail şi HoReCa, la nivel naţional şi internaţional, pandemia a condus la o digitalizare accentuată a activităţii METRO. Compania s-a adaptat noului context, concentrându-şi eforturile pe dezvoltarea unui ecosistem digital pentru sectorul HoReCa şi al clienţilor profesionişti.

“În ultimii ani ne-am confruntat cu numeroase provocări generate de COVID-19. Ne-am adaptat, însă, noii realităţi şi am decis să accentuăm investiţiile în zona tehnologică. Ne-am propus să dezvoltăm soluţii digitale care să asigure eficientizare, cu precădere, clienţilor profesionişti din HoReCa şi revânzătorilor. Astfel, am digitalizat operaţiunile locale pentru a răspunde cât mai prompt şi mai eficient clienţilor noştri, pe tot teritoriul ţării”, punctează CEO-ul METRO România.

METRO România a integrat sistemul EPOS cu revânzătorii, inclusiv cu antreprenorii LaDoiPaşi – aceştia din urmă beneficiind de o integrare a sistemului de gestiune, care îi ajută la înregistrarea facturilor în contabilitate, la gestiunea produselor şi controlul asupra stocurilor de produse. Totodată, compania a lansat aplicaţia METRO App, disponibilă pentru ambele categorii de clienţi (HoReCa şi revânzători), care oferă acestora posibilitatea de a avea acces oricând la contul METRO, de a folosi cardul digital pentru accesul în magazin şi de a vizualiza disponibilitatea şi preţurile produselor, în timp real, precum şi de a accesa facturile în format electronic. În plus, serviciile de comenzi online şi de livrare sunt, în prezent, disponibile oriunde în ţară – servicii prin intermediul cărora, în maximum 24 de ore de la plasarea comenzii, clienţii primesc produsele comandate. Nu în ultimul rând, prin platforma DISH, compania oferă soluţii digitale pentru antreprenorii din industria ospitalităţii, cu scopul de a le asigura vizibilitate online şi de a creşte, astfel, eficienţa afacerilor din HoReCa.

Pentru acest an, METRO păstrează direcţia strategică de business, concentrându-şi eforturile pe cei trei piloni de creştere, şi anume: dezvoltarea reţelei LaDoiPaşi (până în 2030, îşi propune să ajungă la 2.000 de magazine, la nivel naţional), digitalizarea serviciilor - dezvoltând modelul de business de tip multichannel, dar şi de atragere de new business, atât din HoReCa, cât şi revânzători - şi optimizarea constantă a serviciului de livrare, disponibil pe tot teritoriul ţării.

Despre METRO

METRO este o companie internaţională de top cu sortimente alimentare şi nealimentare, specializată în deservirea nevoilor hotelurilor, restaurantelor şi cateringului (HoReCa), precum şi ale comercianţilor independenţi. În întreaga lume, METRO are aproximativ 17 milioane de clienţi care pot alege dacă să facă cumpărături într-unul dintre magazinele de format mare, să comande online şi să-şi ridice achiziţiile de la magazin sau să le livreze. De asemenea, METRO sprijină competitivitatea antreprenorilor şi a întreprinderilor independente cu soluţii digitale şi prin urmare, contribuie la diversitatea culturală în comerţ şi industria ospitalităţii. Sustenabilitatea este un pilon cheie al afacerii METRO. METRO a fost listată în Dow Jones Sustainability Index timp de 8 ani consecutiv. Compania operează în peste 30 de ţări şi are peste 95.000 de angajaţi în întreaga lume. În anul financiar 2020/21, METRO a generat vânzări de 24,8 miliarde EUR.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
business,
crestere,
ceo,
motoare,
afaceri,
magazine

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.