Online in franciza
Profitul nu este doar mobilul dezvoltarii afacerilor clasice, ci si al celor online. Atunci de nu ar fi adoptate si pe Internet aceleasi metode de dezvoltare folosite de un business offline?
Profitul nu este doar mobilul dezvoltarii afacerilor clasice, ci si al celor online. Atunci de nu ar fi adoptate si pe Internet aceleasi metode de dezvoltare folosite de un business offline?
Vanzarea casei omului de afaceri Cristian Tantareanu, o constructie de 3,5 milioane de euro, ar fi fost o lovitura pentru orice agentie imobiliara. Comisionul incasat in mod obisnuit este de aproximativ 90.000 de euro, bani care ar fi intrat direct in conturile unei agentii imobiliare. De data aceasta insa a fost preferat un site de anunturi imobiliare cu vanzare directa catre cumparator, fara intermedierea unei agentii.
Site-ul se numeste MagazinulDeCase.ro si din aceasta tranzactie, firma online condusa de Matei Malos (23 de ani) a primit doar 99 de lei de la Tantareanu. Dar mai important a fost beneficiul de imagine; publicatiile care au preluat informatia ca pe un site a fost vanduta o casa de cateva milioane de euro l-au adus pe Malos in atentia celor interesati de a vinde sau cumpara locuinte.
Taxa de intrare in sistemul de franciza este de 2.000 de euro, unde intra folosirea marcii, platforma online si know-how-ul - de fapt experienta acumulata din octombrie 2006, momentul lansarii site-ului. Investitia initiala totala s-ar ridica insa, dupa estimarile lui Matei Malos, la 15.000 de euro, recuperabili in 6-8 luni chiar in conditiile in care francizatul plateste o redeventa fixa de 20% din cifra de afaceri. "Diferenta intre Bucuresti si provincie este ca in provincie putem sa tintim o cota de piata uriasa. Mesajul ajunge mult mai repede, pentru ca e orasul mai mic, iar serviciile agentiilor imobiliare sunt chiar mai precare decat in Bucuresti", crede Malos.
Intreprinzatorul considera ca Sibiul are o dezvoltare imobiliara comparabila cu cea a Bucurestiului si anticipeaza ca pe un termen de cinci ani, piata imobiliara din Sibiu va creste cu 15-20%, datorita dezvoltatorilor imobiliari independenti, antreprenori locali sau fosti proprietari de agentii imobiliare. Prima casa in Sibiu va putea fi cumparata incepand cu 20 septembrie. Cum se va face separarea intre ofertele pentru Bucuresti si cele din Sibiu pe acelasi site? Malos spune ca va fi adoptata o solutie tehnica bazata pe cookies - mici aplicatii care se copiaza pe calculator si gratie carora site-ul retine preferintele unui utilizator. Cand un calculator nou va accesa site-ul, utilizatorul va fi pus sa aleaga unul dintre judetele disponibile si ulterior va intra automat doar la rubrica de anunturi din acel judet. Lista judetelor va fi completata pe parcursul lui 2008. Business plan-ul celor de la MagazinulDeCase presupune extinderea prin birouri proprii in alte 5-7 orase si prin parteneri francizati in 15 alte judete.
Daca planurile vor fi respectate, Matei Malos va putea consemna pe parcursul anului 2008 depasirea unui reper important pentru o afacere online - generarea unei cifre de afaceri de un milion de euro, care se va imparti intre proprietarii afacerii si francizati. Pe hartie, lucrurile arata bine. Asteptarile pentru final de an doar pentru partea de afacere din Bucuresti, singura generatoare de venituri acum, sunt de 150.000 de euro intr-un scenariu pesimist, iar Sibiul ar putea genera 80.000 de euro anul viitor. Extinderea prin forte proprii in alte cinci orase ar urma sa genereze alte 400.000 de euro, la care se adauga 15 orase in regim de franciza. La sfarsitul anului viitor, MagazinulDeCase ar trebui sa adune incasari de peste 1,7 milioane. Tinand insa cont ca extinderea se va face treptat si cele mai multe site-uri cu anunturi locale nu vor putea avea la sfarsitul anului viitor un an complet, cifra va fi mai mica.
Anul scurs de la lansarea serviciului de imobiliare in regim fara intermediari si mai ales cele 500 de locuinte vandute pana acum, in valoare totala de 60 de milioane de euro valideaza acest tip de afacere. Aparitia concurentei e o dovada in plus. Numai luna aceasta au aparut doua site-uri noi pe acelasi principiu al vanzarii directe intre proprietar si cumparator - Fara-Intermediari.ro si CaseFaraIntermediari.ro. Acesta din urma se diferentiaza printr-o aplicatie de tur virtual: fiecare locuinta poate fi vizualizata online, creand impresia vizitatorului ca se afla in mijlocul ei. "Vrem sa ajutam prin reducerea timpului cu vizitele fizice, consumatoare de timp de ambele parti", spune Valentin Enescu, unicul proprietar al site-ului. La fel ca si cei de la MagazinulDeCase, si Enescu spune ca deja din ianuarie va incepe extinderea in regim de franciza. Ideea spune ca i-a venit de la solicitarile din tara de la intreprinzatori, iar primul oras pe lista este Constanta.
Pentru aceste afaceri online insa - si cu atat mai mult pentru cei care tocmai au lansat serviciul - urmeaza o perioada de test: specialistii imobiliari spun ca in general intre 15 noiembrie si 15 decembrie ritmul tranzactiilor cu case scade de regula cu 50%, nemaipunand la socoteala faptul ca o luna mai tarziu vanzarile sunt aproape inexistente. E de vazut in ce masura modelul de vanzare fara intermediari si usurinta de a vedea casele online vor fi atuuri suficiente pentru ca aceste afaceri sa reziste.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













