Oamenii de ştiinţă au atins o etapă importantă în învăţarea modului de inversare a îmbătrânirii

Postat la 15 ianuarie 2023 280 afişări

După 13 ani de cercetări, Dr. David Sinclair şi colegii săi au răspuns la întrebarea ce determină îmbătrânirea.

Într-un studiu publicat la 12 ianuarie în Cell, Sinclair, profesor de genetică şi co-director al Centrului Paul F. Glenn pentru cercetarea biologiei îmbătrânirii de la Harvard Medical School, descrie un ceas de îmbătrânire revoluţionar care poate accelera sau inversa îmbătrânirea celulelor.

Oamenii de ştiinţă care studiază îmbătrânirea au dezbătut ce determină procesul de senescenţă în celule şi s-au concentrat în principal asupra mutaţiilor din ADN care, în timp, pot da peste cap operaţiunile normale ale unei celule şi pot declanşa procesul de moarte celulară. Dar această teorie nu a fost susţinută de faptul că celulele persoanelor în vârstă nu erau adesea pline de mutaţii şi că animalele sau persoanele care adăpostesc o încărcătură mai mare de celule cu mutaţii nu par să îmbătrânească prematur.

Prin urmare, Sinclair s-a concentrat pe o altă parte a genomului, numită epigenom. Deoarece toate celulele au aceeaşi schemă de ADN, epigenomul este cel care face ca celulele pielii să se transforme în celule de piele şi celulele creierului în celule de creier. El face acest lucru prin furnizarea de instrucţiuni diferite pentru diferite celule cu privire la genele pe care trebuie să le activeze şi la cele pe care trebuie să le păstreze tăcute, potrivit Time.

Epigenetica este similară instrucţiunilor pe care croitoresele se bazează de la tipare pentru a crea cămăşi, pantaloni sau jachete. Ţesătura de plecare este aceeaşi, dar modelul determină forma şi funcţia pe care o ia articolul final de îmbrăcăminte. În cazul celulelor, instrucţiunile epigenetice conduc la celule cu structuri fizice şi funcţii diferite, într-un proces numit diferenţiere.

În lucrarea Cell, Sinclair şi echipa sa raportează că nu numai că pot îmbătrâni şoarecii într-un interval de timp accelerat, dar pot, de asemenea, să inverseze efectele acestei îmbătrâniri şi să redea animalelor unele dintre semnele biologice ale tinereţii.

Cititi mai multe pe www.mediafax.ro