O piaţă mică, dar disputată de “grei”: Care au fost cele mai vândute mărci de detergent anul trecut

Autor: Dana Ciriperu Postat la 07 mai 2013 321 afişări

Dero a fost anul trecut cel mai vândut detergent din România (după volumele vândute), brandul produs de Unilever la fabrica din Ploieşti fiind concurat puternic de Ariel, Bonux şi Tide – ale gigantului Procter&Gamble - dar şi de mărcile private ale reţelelor de magazine, potrivit unor informaţii ale companiei de cercetare Nielsen.

O piaţă mică, dar disputată de “grei”: Care au fost cele mai vândute mărci de detergent anul trecut

Dero a fost anul trecut cel mai vândut detergent din România (după volumele vândute), brandul produs de Unilever la fabrica din Ploieşti fiind concurat puternic de Ariel, Bonux şi Tide – ale gigantului Procter&Gamble - dar şi de mărcile private ale reţelelor de magazine, potrivit unor informaţii ale companiei de cercetare Nielsen.

Mărcile Unilever şi P&G îşi păstrează poziţiile din prima jumătate a anului în topul realizat în funcţie de volumele vândute. În valoare Dero este detronat de Ariel, după cum arată datele Nielsen.

Românii cheltuie anual între 140 şi 170 de milioane de euro pentru detergent de rufe, fie că este vorba de produsul pudră sau lichid, potrivit unor estimări ZF. Primele cinci mărci deţin o cotă de piaţă cumulată de 87%, potrivit datelor Nielsen.

Aproape 80% din vânzările de detergent (în volum) sunt realizate în marile lanţuri de magazine, care au ajuns deja la peste 1.000 de unităţi cu vânzări anuale de 8-9 mld. euro. De cealaltă parte, chioşcurile şi vechile alimentare reuşesc să mai muşte doar 10-12% din vânzările de detergent, o piaţă încă mică şi cu un consum per capita sub media europeană. Calculele ZF arată că un român alocă în medie între 7 şi 9 euro pe an pentru a cumpăra detergent.

Topul celor mai vânduţi detergenţi în perioada ianuarie-decembrie 2012 (volume)

Dero

Ariel

Bonux

Mărci private

Tide

Toate stirile sunt pe zf.ro

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
detergenti,
unilever,
p&g

citeste si:

/actualitate/o-piata-mica-dar-disputata-de-grei-care-au-fost-cele-mai-vandute-marci-de-detergent-anul-trecut-10853822
10853822
comments powered by Disqus

ALEPH STORY: BEST OF. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi pe locul 128 în lume la educaţie financiară

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.