O nouă generaţie de chiriaşi - băcănii, curăţătorii, brutării, patiserii - se aşază la parterul blocurilor noi. „Se dezvoltă retailul micilor antreprenori pricepuţi în a face pâine, cafea, gourmet food“

Autor: Alina-Elena Vasiliu Postat la 26 noiembrie 2021 112 afişări

Magazine şi servicii noi, al­te­le decât clasicul Mega Image, încep să populeze par­terul ansamblurilor re­­zi­­denţiale care se cons­tru­iesc în ultima perioadă în Bu­cureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schim­bă faţa retailului de la parterul blocurilor.

O nouă generaţie de chiriaşi - băcănii, curăţătorii, brutării, patiserii - se aşază la parterul blocurilor noi. „Se dezvoltă retailul micilor antreprenori pricepuţi în a face pâine, cafea, gourmet food“

La baza acestei noi generaţii de chiriaşi stă, în primul rând, nevoia de diversificare a ofertei comerciale, aceste nume fiind folosite şi ca pârghii de promovare a rezidenţialului şi de vânzare a locuinţelor ♦ Mai mult, aceşti chiriaşi vin şi cu o flexibilitate mai mare pentru suprafaţa necesară, spre deosebire de retailul modern, care are formate standard.

Magazine şi servicii noi, al­te­le decât clasicul Mega Image, încep să populeze par­terul ansamblurilor re­­zi­­denţiale care se cons­tru­iesc în ultima perioadă în Bu­cureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schim­bă faţa retailului de la parterul blocurilor.

„Este oarecum firesc să beneficiem şi de alt gen de magazine în zone rezidenţiale, adică magazine specializate pe anumite ca­te­gorii, care acoperă nevoi şi ocazii de con­sum zilnice, precum măcelării, mezelării, bă­cănii, coffee shops, cofetării, patiserii, bru­tării. Şi încă mai este loc pentru alte con­cepte care ori nu au apărut încă pe piaţă, ori sunt în faze timide de dezvoltare“, spune Cătălina Aldea, retail expert consultant şi ma­naging partner la Aldea Consulting Vision.

La baza acestei noi generaţii de chiriaşi stă, în primul rând, nevoia de diversificare a ofer­tei comerciale, aceste nume fiind fo­lo­site şi ca pârghii de promovare a rezi­den­ţia­lului şi de vânzare a locuinţelor. Mai mult, aceşti chiriaşi vin şi cu o flexibilitate mai mare pentru suprafaţa necesară, spre deo­se­bire de retailul modern, care are formate standard.

„Dincolo de interesele dezvoltatorilor, există şi un interes crescut al antre­pre­norilor, care doresc să se extindă, iar zonele re­zidenţiale sunt cea mai bună metodă de a-ţi asigura un minim de vizitatori, poten­ţiali cum­părători. Clar va creşte acest trend de diver­sificare a spaţiilor comerciale“, mai spune Cătălina Aldea.

Familia Tat, care a fondat Imacoolat, o cu­ră­ţătorie-spălătorie de la zero, avea deja un spaţiu în zona Giuleşti din Bucureşti când a decis să se extindă şi cu un punct de co­lec­tare-livrare în zona Militari, în cadrul ansam­blului rezidenţial Rotar Park Residence, unde deserveşte cu preponde­renţă locuitorii complexului.

ANA Pan este un alt nume care nu avea o prezenţă semnificativă la parterul ansamblurilor de locuinţe până recent, când a decis să deschidă un spaţiu de 110 metri pătraţi în complexul Roka Residence din zona Timpuri Noi. Magazinul se alătură celor amplasate în centre comerciale şi în cadrul supermarketurilor Mega Image.

Tot la parterul Roka Residence, s-a des­­chis recent şi Ferma Gruiu, o băcănie care a luat naştere ca un business de familie şi care a ales să se mute în actualul spaţiu, după ce a funcţionat mai multă vreme viza­vi, tot la Timpuri Noi, pe strada Nerva Traian.

Mai mult decât un dulce este un busi­ness de la zero care şi-a găsit locul în Mili­tari Residence. Ioana State, absolventă de Me­di­­cină, a hotărât să ducă mai departe tradiţia familiei în domeniul cofetăriei şi astfel şi-a schimbat statutul din angajat în antreprenor, deschizând propria cofetărie în comuna Chiajna, judeţul Ilfov, cu 40.000 de euro, la finele anului trecut. Cofetăria se află în zona Militari Residence, într-un cartier plin de tineri şi familii, potenţiali clienţi deschişi să încerce produse noi. Iar acestea sunt doar câteva exemple.

„Observăm tot mai des în ultima pe­rioa­dă o tendinţă a dezvoltatorilor de a îmbina spaţiile rezidenţiale cu cele de retail, de socializare sau de activităţi fizice, iar aceasta deoarece comunităţile urbane solicită mai multă diversitate în mixul de chiriaşi comerciali existenţi în astfel de proiecte. La nivel de operare, retailerii din acest segment beneficiază de costuri mai reduse, dar şi de mai multă flexibilitate în programul de funcţionare, în sensul că nu trebuie să se conformeze la standardul de funcţionare a centrelor comerciale, de la ora 10 la ora 22, de luni până duminică“, spune Mădălina Sava, consultant în departamentul de retail al companiei CBRE România.

Serviciile medicale, sălile de fitness sau saloanele de înfrumuseţare sunt un segment de chiriaşi care funcţionează foarte bine în proiectele amplasate în zone dens populate, la fel ca băcăniile, brutăriile sau clinicile veterinare. Tot mai multe concepte de food & beverages au început să testeze această piaţă, operând cafenele sau restaurante tip bistro la parterul noilor ansambluri rezidenţiale.

„Această diversitate în rândul operatorilor comerciali amplasaţi în complexuri rezidenţiale este o urmare naturală a dezvoltării comunităţilor în marile oraşe din România, dar şi a dezvoltării retailului de nişă şi a micilor antreprenori foarte pricepuţi în a face pâine, cafea, gourmet food şi care au nevoie de spaţii pentru a-şi testa conceptele. Considerăm că este o tendinţă pe care o vom observa tot mai des în dezvoltările viitoare“, încheie Mădălina Sava.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
blocuri,
chiriasi,
dezvoltare,
antreprenori,
cafea

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.