O nouă generaţie de chiriaşi - băcănii, curăţătorii, brutării, patiserii - se aşază la parterul blocurilor noi. „Se dezvoltă retailul micilor antreprenori pricepuţi în a face pâine, cafea, gourmet food“
Magazine şi servicii noi, altele decât clasicul Mega Image, încep să populeze parterul ansamblurilor rezidenţiale care se construiesc în ultima perioadă în Bucureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schimbă faţa retailului de la parterul blocurilor.
♦ La baza acestei noi generaţii de chiriaşi stă, în primul rând, nevoia de diversificare a ofertei comerciale, aceste nume fiind folosite şi ca pârghii de promovare a rezidenţialului şi de vânzare a locuinţelor ♦ Mai mult, aceşti chiriaşi vin şi cu o flexibilitate mai mare pentru suprafaţa necesară, spre deosebire de retailul modern, care are formate standard.
Magazine şi servicii noi, altele decât clasicul Mega Image, încep să populeze parterul ansamblurilor rezidenţiale care se construiesc în ultima perioadă în Bucureşti. Ferma Gruiu, ANA Pan, Imacoolat, Mai mult decât un dulce, Zoomserie sunt numai câteva nume care schimbă faţa retailului de la parterul blocurilor.
„Este oarecum firesc să beneficiem şi de alt gen de magazine în zone rezidenţiale, adică magazine specializate pe anumite categorii, care acoperă nevoi şi ocazii de consum zilnice, precum măcelării, mezelării, băcănii, coffee shops, cofetării, patiserii, brutării. Şi încă mai este loc pentru alte concepte care ori nu au apărut încă pe piaţă, ori sunt în faze timide de dezvoltare“, spune Cătălina Aldea, retail expert consultant şi managing partner la Aldea Consulting Vision.
La baza acestei noi generaţii de chiriaşi stă, în primul rând, nevoia de diversificare a ofertei comerciale, aceste nume fiind folosite şi ca pârghii de promovare a rezidenţialului şi de vânzare a locuinţelor. Mai mult, aceşti chiriaşi vin şi cu o flexibilitate mai mare pentru suprafaţa necesară, spre deosebire de retailul modern, care are formate standard.
„Dincolo de interesele dezvoltatorilor, există şi un interes crescut al antreprenorilor, care doresc să se extindă, iar zonele rezidenţiale sunt cea mai bună metodă de a-ţi asigura un minim de vizitatori, potenţiali cumpărători. Clar va creşte acest trend de diversificare a spaţiilor comerciale“, mai spune Cătălina Aldea.
Familia Tat, care a fondat Imacoolat, o curăţătorie-spălătorie de la zero, avea deja un spaţiu în zona Giuleşti din Bucureşti când a decis să se extindă şi cu un punct de colectare-livrare în zona Militari, în cadrul ansamblului rezidenţial Rotar Park Residence, unde deserveşte cu preponderenţă locuitorii complexului.
ANA Pan este un alt nume care nu avea o prezenţă semnificativă la parterul ansamblurilor de locuinţe până recent, când a decis să deschidă un spaţiu de 110 metri pătraţi în complexul Roka Residence din zona Timpuri Noi. Magazinul se alătură celor amplasate în centre comerciale şi în cadrul supermarketurilor Mega Image.
Tot la parterul Roka Residence, s-a deschis recent şi Ferma Gruiu, o băcănie care a luat naştere ca un business de familie şi care a ales să se mute în actualul spaţiu, după ce a funcţionat mai multă vreme vizavi, tot la Timpuri Noi, pe strada Nerva Traian.
Mai mult decât un dulce este un business de la zero care şi-a găsit locul în Militari Residence. Ioana State, absolventă de Medicină, a hotărât să ducă mai departe tradiţia familiei în domeniul cofetăriei şi astfel şi-a schimbat statutul din angajat în antreprenor, deschizând propria cofetărie în comuna Chiajna, judeţul Ilfov, cu 40.000 de euro, la finele anului trecut. Cofetăria se află în zona Militari Residence, într-un cartier plin de tineri şi familii, potenţiali clienţi deschişi să încerce produse noi. Iar acestea sunt doar câteva exemple.
„Observăm tot mai des în ultima perioadă o tendinţă a dezvoltatorilor de a îmbina spaţiile rezidenţiale cu cele de retail, de socializare sau de activităţi fizice, iar aceasta deoarece comunităţile urbane solicită mai multă diversitate în mixul de chiriaşi comerciali existenţi în astfel de proiecte. La nivel de operare, retailerii din acest segment beneficiază de costuri mai reduse, dar şi de mai multă flexibilitate în programul de funcţionare, în sensul că nu trebuie să se conformeze la standardul de funcţionare a centrelor comerciale, de la ora 10 la ora 22, de luni până duminică“, spune Mădălina Sava, consultant în departamentul de retail al companiei CBRE România.
Serviciile medicale, sălile de fitness sau saloanele de înfrumuseţare sunt un segment de chiriaşi care funcţionează foarte bine în proiectele amplasate în zone dens populate, la fel ca băcăniile, brutăriile sau clinicile veterinare. Tot mai multe concepte de food & beverages au început să testeze această piaţă, operând cafenele sau restaurante tip bistro la parterul noilor ansambluri rezidenţiale.
„Această diversitate în rândul operatorilor comerciali amplasaţi în complexuri rezidenţiale este o urmare naturală a dezvoltării comunităţilor în marile oraşe din România, dar şi a dezvoltării retailului de nişă şi a micilor antreprenori foarte pricepuţi în a face pâine, cafea, gourmet food şi care au nevoie de spaţii pentru a-şi testa conceptele. Considerăm că este o tendinţă pe care o vom observa tot mai des în dezvoltările viitoare“, încheie Mădălina Sava.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro