Noile malluri devin atracţii turistice pentru ţările vecine. „Sunt organizate deplasări ale turiştilor lor în weekend“. La Iaşi vin la mall clienţi din Republica Moldova, la Timişoara din Serbia

Autor: Bogdan Alecu Postat la 23 octombrie 2019 379 afişări

Deschiderea unor noi malluri în oraşe amplasate în proxi­mi­tatea graniţei atrage clienţi atât din oraş şi îm­pre­jurimi, cât şi din ţările vecine, aceştia venind pentru a achiziţiona din magazine produse care nu sunt disponibile în magazinele din ţările lor.

Noile malluri devin atracţii turistice pentru ţările vecine. „Sunt organizate deplasări ale turiştilor lor în weekend“. La Iaşi vin la mall clienţi din Republica Moldova, la Timişoara din Serbia
Noile malluri devin atracţii turistice pentru ţările vecine. „Sunt...

Deschiderea unor noi malluri în oraşe amplasate în proxi­mi­tatea graniţei atrage clienţi atât din oraş şi îm­pre­jurimi, cât şi din ţările vecine, aceştia venind pentru a achiziţiona din magazine produse care nu sunt disponibile în magazinele din ţările lor.

„Centrele reprezintă un punct de atracţie pentru turişti. În Iaşi, locuitorii din Republica Moldova constituie un număr important în traficul din cadrul proiectului, iar unele ţări, cum ar fi Serbia, organizează deplasări ale turiştilor lor în weekend la mallul din Timişoara“, a declarat Oana Diaconescu, head of leasing pentru Iulius Town, în cadrul conferinţei ZF Malluri & centre comerciale ’19.

Iulius Town din Timişoara este, practic, o replicare a modelului pe care Iulian Dascălu l-a implementat iniţial în Iaşi, în ansamblul Palas, un mix de birouri, mall şi parc transformat într-o atracţie pentru locuitorii Moldovei. La sfârşitul lunii august a fost inaugurată oficial prima fază din proiectul imobiliar Iulius Town din Timişoara, o investiţie realizată în parteneriat cu fondul de investiţii Atterbury Europe. Etapa care şi-a deschis porţile cuprinde 120.000 de metri pătraţi de spaţii pentru cumpărături - incluzând Iulius Mall -în 450 de magazine, un centru de fitness, săli de evenimente, dar şi 100.000 de metri pătraţi de spaţii office şi 41.000 de metri pătraţi de spaţii verzi. Ultima clădire, UBC 0, care va fi şi cea mai înaltă din România, este estimat că se va livra în 2020.

„Avem rezultate spectaculoase la doar o lună de la inaugurarea proiectului Iulius Town. Sunt magazine care au înregistrat vânzări cu 70% mai mari faţă de perioada similară a anului trecut, traficul este cu 15% mai mare faţă de septembrie 2018, iar per total, în cadrul centrului comercial, ne aşteptăm la o creştere a traficului de vizitatori de la 16 milioane la 20 milioane pe an“, a subliniat Oana Diaconescu.

În cele trei clădiri de birouri din cadrul Iulius Town lucrează 5.000 de angajaţi, la care se adaugă 3.000 în partea de retail, şi odată cu lansarea celei de-a patra clădiri de birouri vom atinge 16.000 de persoane.

Fondul de investiţii NEPI-Rockcastle urmează să deschidă spre finalul anului Festival Mall din Sibiu, primul centru comercial de acest tip dintr-unul din cele mai vizitate oraşe din România.

„Evenimentele care au loc într-un oraş şi atractivitatea acestuia atrag clienţi. Există o diferenţiere între turistul român şi cel din afară. Străinii vin în România să viziteze obiectivele turistice, pe când românii caută mai întâi mallurile şi apoi obiectivele turistice. Este o diferenţă uriaşă din punctul de vedere al mentalităţii“, a declarat Iuliu Bartha, Asset Manager la NEPI Rockcastle, la conferinţa ZF Malluri & centre comerciale ’19.

Viitorul mall de 42.200 mp suprafaţă închiriabilă, va veni cu primul Kaufland aflat într-un centru comercial din România, alături de o ofertă pe fashion care va include H&M, Inditex (Zara, Massimo Dutti, Oysho, Bershka, Pull&Bear etc.) şi New Yorker. În plus, în cadrul Festival va fi deschis cel de-al treilea restaurant Burger King din România (fără a lua în calcul restaurantul din aeroportul Otopeni).

Majoritatea marilor oraşe vest-euro­pene au o componentă puternică de turism de shopping datorită magazinelor de mari dimensiuni. De partea cealaltă, în România abia în ultimii zece ani astfel de centre au cunoscut o dezvoltare puternică, iar în afară de Bucureşti Iaşiul a reprezentat un punct de atracţie pentru cei din ţările învecinate, precum Rep. Moldova – care nu are un retail nici pe departe la fel de dezvoltat.

Pe de altă parte, în cazul Capitalei, turiştii străini caută mixuri de retail aşa cum sunt în Viena sau Budapesta.

„Turiştii străini vor să revitalizăm centrele oraşelor, să facem mixuri de retail prin legislaţie“, a spus Carmen Ravon, Head of Advisory & Transaction Services Retail Agency, CBRE România la conferinţa ZF Malluri&Centre Comerciale ’19.

Spre exemplu, în Bucureşti retailul stradal este reprezentat în mare parte de supermarketuri, farmacii, bănci şi case de pariuri şi mai puţin de magazine, în timp ce cafenelele şi restaurantele sunt concentrate în anumite zone.

„Fiecare spaţiu are un alt proprietar şi fiecare vrea să-şi maximizeze veniturile, se uită spre case de pariuri, pentru că pe high street se poate dezvolta orice. Pe Magheru nu mai e nimic. Zona de food susţinută de studenţii de la ASE. Nu se întâmplă să ai un mix pe care poţi să construieşti ceva. Sunt proprietarii care au mai mute spaţii, dar nu sunt în acelaşi loc şi sunt ambiţioşi pe chirii, iar suprafaţa potrivită e importantă pentru chiriaşi. Contează controlul pe spaţiile stradale“, a subliniat Carmen Ravon.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
mall,
timisoara,
serbia,
clienti
Ce milionari a produs IT-ul din România Ce milionari a produs IT-ul din România

Soţii Florin şi Măriuca Talpeş au fondat în 1991 firma Softwin, care în 2001 a devenit Bitdefender - cel mai de succes produs software românesc vândut în toată lumea. În paralel, Radu Georgescu a înfiinţat în 1992, împreună cu alţi parteneri, compania GeCAD Software, care doi ani mai târziu a scos pe piaţă antivirusul RAV, pe care l-a vândut în 2003 gigantului Microsoft pentru o sumă de peste 10 milioane de dolari. De atunci, industria IT din România s-a dezvoltat continuu, iar în ultimii ani s-a creat o adevărată efervescenţă pe această piaţă: start-up-uri vândute giganţilor străini şi tot mai multe idei de afaceri bazate pe tehnologie care atrag finanţări de ordinul sutelor de milioane de dolari.

vezi continuarea
ZF.ro
REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul REVOLUŢIE la ANAF. Fiscul a dat startul
ULTIMĂ ORĂ: Probleme pentru eMag de Black Friday!! Ce se întâmplă când clienţii încearcă să plătească
ProMotor.ro
Ce mașină are Maradona, și ce poate face cu ea? Test drive INCREDIBIL cu starul argentinian - VIDEO Ce mașină are Maradona, și ce poate face cu ea? Test drive INCREDIBIL cu starul argentinian - VIDEO
Şoferul unui Golf este filmat cum repetă o greşeală de mai multe ori. În final provoacă un accident grav - VIDEO
Mark Zuckerberg a ÎNCHIS gura lumii întregi cu MAŞINA sa
Descopera.ro
Japonezii au luat o decizie ULUITOARE care stârneşte PANICĂ la nivel mondial. ''Şi dacă îl scapă de sub control...'' - VIDEO Japonezii au luat o decizie ULUITOARE care stârneşte PANICĂ la nivel mondial. ''Şi dacă îl scapă de sub control...'' - VIDEO
Misterul DISPARIŢIILOR din Triunghiul Bermudelor a fost REZOLVAT
Descoperire ŞOCANTĂ după analizarea unei mumii veche de 4.000 de ani. „Nu ne aşteptam la una ca asta”
Go4it.ro
TESLA ataca BMW, Audi şi VW chiar la ei acasă! Ce planuri are Elon Musk pentru piaţa din EUROPA TESLA ataca BMW, Audi şi VW chiar la ei acasă! Ce planuri are Elon Musk pentru piaţa din EUROPA
Telefoanele anului 2020! Care vor fi cele mai bune telefoane şi când se vor lansa
Galaxy S11, cel mai aşteptat telefon Samsung. Specificaţii, preţ şi data de lansare
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.