Noile focare de Covid din China ameninţă transporturile principalului port din SUA. Cel mai mare transportator maritim din lume spune că întârzierile sunt mult mai grave decât cele create de blocarea Canalului Suez

Autor: Eduard Ivanovici Postat la 20 iunie 2021 163 afişări

Noile focare de Covid din China ameninţă transporturile principalului port din SUA. Cel mai mare transportator maritim din lume spune că întârzierile sunt mult mai grave decât cele create de blocarea Canalului Suez

Noile focare de coronavirus din sudul Chinei ameninţă să creeze un blocaj masiv în cel mai mare port american, potrivit Yahoo Finance.

Directorul executiv al portului Los Angeles, Gene Seroka, a declarat că se aşteaptă la o perioadă de pauză întrucât transporturile din provincia Guangdong ajung în proporţie de 33% în Statele Unite.

 „Momentan lucrăm la 50% din nivelul normal de producţie. Unele companii de transport au început să omită porturile din China de Sud”, spune Seroka.

Cu aproape 60% din importuri venite din China, portul Los Angeles rămâne extrem de sensibil în ceea ce priveşte întârzierile din Asia. China a raportat câteva zeci de cazuri în ultimele zile, cu mult sub maximul atins în 2020, însă temerile provocate de varianta delta, apărută iniţial în India, au rezultat în măsuri stricte de lockdown în Guangdong, o zonă vitală pentru industria chineză.

Situaţia a condus la întârzieri masive ale transporturilor din marile porturi chineze. În Shenzhen, un focar izbucnit în rândurile docherilor din portul Yantian a provocat întreruperea aproape totală a traficului. The Wall Street Journal scrie că navele au fost nevoite să aştepte până la două săptămâni pentru a ridica marfa din Yantian, cauzând o creştere de peste 60% pentru preţurile de transport de la începutul anului până acum.

Totodată, cea mai mare firmă de transport de mărfuri din lume, Maersk, a avertizat că întreruperile din Yantian pot ajunge până la 16 zile, subliniind faptul că întârzierile sunt mult mai grave decât cele cauzate de blocarea Canalului Suez din martie.

În mai, portul Los Angeles a procesat peste un milion de unităţi de containere, marcând cea mai aglomerată lună din ultimii 114 ani. Ulterior, inventarul a scăzut cu 75%, iar numărul de nave care aşteaptă să fie procesate ar putea ajunge la zero până la finalul lunii, spune Seroka.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
port,
china,
intarzieri,
transport,
blocaj,
los angeles

ALEPH STORY: BEST OF. România este pe ultimul loc în Uniunea Europeană şi pe locul 128 în lume la educaţie financiară

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.