NN: Generaţia Z este mai interesată de asigurări decât generaţiile anterioare şi caută soluţii de protecţie rapide, pe care le pot achiziţiona exclusiv digital

Autor: Roxana Rosu Postat la 05 noiembrie 2025 16 afişări

NN: Generaţia Z este mai interesată de asigurări decât generaţiile anterioare şi caută soluţii de protecţie rapide, pe care le pot achiziţiona exclusiv digital

Generaţia Z este mai interesată de asigurări decât generaţiile anterioare şi caută soluţii de protecţie rapide, pe care le pot achiziţiona exclusiv digital, stilul de viaţă activ al tinerilor făcându-i să conştientizeze mai uşor posibilitatea unor accidente, arată un studiu realizat de NN.

De exemplu, 6 din 10 tineri ar alege o asigurare care acoperă cheltuielile medicale în urma unui accident, o treime sunt interesaţi de asigurările de sănătate, comparativ cu 29% dintre Millennials, iar 29% dintre Gen Z se gândesc la o asigurare de viaţă, în timp ce 26% dintre Millennials manifestă acelaşi interes.

În România, aproximativ 1,4 milioane de tineri cu vârste între 23 şi 35 de ani – reprezentând generaţia Z şi segmentul mai tânăr al generaţiei Y (Millennials) – locuiesc în mediul urban.

Conform studiilor realizate de NN, generaţia Z se remarcă printr-o orientare mai pronunţată către viitor comparativ cu generaţiile anterioare, ceea ce explică interesul crescut pentru diverse tipuri de asigurări: de sănătate, de călătorie (reflectând mobilitatea specifică acestei generaţii), de viaţă, auto şi de locuinţă.

Mulţi dintre aceşti tineri locuiesc încă împreună cu părinţii, iar relaţia strânsă cu familia contribuie la o preocupare comună pentru protecţia financiară, cele două generaţii influenţându-se reciproc în alegerile legate de asigurări.

„Tinerii din România, cu vârste între 23 şi 35 de ani, percep actualele produse de asigurare ca fiind orientate mai degrabă către un segment mai matur. Deşi sunt interesaţi de acest domeniu şi formează un grup urban numeros şi activ, simt nevoia unor soluţii care să le reflecte mai mult stilul de viaţă şi aspiraţiile. Sunt o generaţie de oameni activi, conectaţi digital, preocupaţi de sănătate şi echilibru emoţional, dar şi de autonomie financiară. Am analizat atent nevoile lor pentru a înţelege mai bine ce îşi doresc tinerii de la o asigurare, pentru a le putea oferi un produs cu adevărat util, care să îi protejeze în situaţiile care îi preocupă cel mai mult – precum accidentele”, explică Gabriela Lupaş-Ţicu, Director General NN Asigurări.

Datele arată că 7 din 10 respondenţi preferă să cumpere o asigurare online, iar 88% vor să aibă acces digital, oricând, la poliţa lor. Pentru 80% dintre ei, acest acces rapid i-ar convinge să achiziţioneze poliţa în cel mult 48 de ore.

NN şi-a început activitatea în România în 1997, iar din 2007 activează şi pe piaţa de pensii private. În 2016 s-a extins în segmentul de asigurări de sănătate, iar din 2020 oferă şi asigurări de locuinţă.

NN cuprinde, în România, NN Asigurări de Viaţă prin care oferă asigurări de viaţă, de sănătate şi pensii private facultative, NN Pensii prin care oferă pensii private obligatorii şi NN Asigurări prin care oferă asigurări generale cu excepţia celor auto. În prezent, NN are în total în România aproximativ 500 de angajaţi şi 1.700 de consultanţi financiari şi manageri în forţa de vânzări.  

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
tineri,
asigurari,
generatie,
asigurare

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.