Napolact ajunge pe mâna ungurilor. Friesland Campina România va fi preluată de grupul maghiar Bonafarm, controlat de cel mai bogat om din Ungaria, preşedintele OPT Bank Sandor Csany

Autor: Roxana Rosu Postat la 31 iulie 2025 49 afişări

Napolact ajunge pe mâna ungurilor. Friesland Campina România va fi preluată de grupul maghiar Bonafarm, controlat de cel mai bogat om din Ungaria, preşedintele OPT Bank Sandor Csany

Compania olandeză Royal FrieslandCampina a anunţat joi că a ajuns la un acord privind vânzarea către Bonafarm Group a operaţiunilor sale din România, incluzând brandul Napolact şi facilităţile de producţie din Cluj-Napoca şi Târgu Mureş.

„FrieslandCampina România este o companie cu o istorie îndelungată. Suntem convinşi de calitatea ridicată a producţiei, managementul profesionist şi de oamenii competenţi. Deoarece procesarea lactatelor este una dintre ariile de business strategice ale Bonafarm Group, vedem o oportunitate excelentă de a continua împreună dezvoltarea companiei şi a brandului Napolact — valorificând expertiza locală, dezvoltând în continuare facilităţile de producţie şi continuând colaborarea cu echipa existentă. Sub rezerva obţinerii aprobărilor necesare din partea autorităţilor de reglementare, intenţionăm să investim în creşterea capacităţii facilităţilor, să păstrăm relaţiile solide şi de cooperare cu partenerii comerciali şi furnizorii şi să contribuim la dezvoltarea industriei lactatelor din România.” ,a spus Attila Csányi, CEO al Bonafarm Group.

Ziarul Financiar a anunţat la începutul anului despre discuţiile privind vânzarea Napolact şi posibilitatea ca brandul să fie cumpărat de  Sandor Csanyi.

 

Potrivit FrieslandCampina, decizia vine în urma unei analize strategice a activităţilor FrieslandCampina în România şi este aliniată cu strategia Diviziei Europene RFC de a se concentra pe pieţele sale principale, pe segmente de creştere cu valoare adăugată, pe sinergii la nivelul companiei şi pe pieţele în care laptele provenit de la fermierii membri Royal FrieslandCampina poate fi valorificat în mod optim.

„FrieslandCampina România are o istorie bogată şi o poziţie puternică pe piaţa locală, brandul Napolact fiind unul dintre cele mai apreciate din România. Compania este bine condusă de manageri experimentaţi, susţinuţi de o echipă de oameni excepţionali. Astfel, decizia de a renunţa la aceste operaţiuni nu a fost luată cu uşurinţă. Acest pas ne permite să aliniem mai bine portofoliul european cu strategia noastră de a maximiza valoarea laptelui produs de membrii Royal FrieslandCampina, permiţându-ne să ne concentrăm resursele mai eficient. În acelaşi timp, tranzacţia oferă noi oportunităţi de creştere pentru afacerea din România şi pentru brandul Napolact sub conducerea unui partener cu o prezenţă regională mai puternică.”, a declarat Dustin Woodward, Preşedintele Royal FrieslandCampina Europa.

Olandezii au precizat că, deşi compania din România deţine o poziţie de lider pe piaţa locală a lactatelor, activităţile sale oferă sinergii limitate cu portofoliul din Europa şi nu foloseşte lapte de la fermele membre Royal FrieslandCampina.  ”Cu Bonafarm Group ca nou proprietar, compania din România are noi oportunităţi de creştere‘.

Acordul priveşte participaţia Royal FrieslandCampina în entitatea românească ce deţine brandul Napolact, operează două unităţi de producţie moderne în Cluj-Napoca şi Târgu Mureş şi are aproximativ 400 de angajaţi.

Tranzacţia este supusă aprobărilor uzuale de reglementare, inclusiv avizului Consiliului Concurenţei din România, şi se estimează că va fi finalizată până la sfârşitul lunii decembrie 2025.  

În piaţa locală de procesare a laptelui, FrieslandCampina este al cincilea jucător ca afaceri, după Albalact, Danone, Olympus şi Hochland, toate făcând parte din grupuri străine. În 2024, FrieslandCampina România a avut o cifră de afaceri de 588 mil. lei, în scădere cu 4% faţă de anul precedent, conform datelor de la Ministerul de Finanţe. De asemenea, compania a raportat o pierdere de 29 milioane lei.  Producătorul avea la finalul anului trecut 422 angajaţi. 

Compania lucrează cu peste 1.000 de fermieri locali, conform celor mai recente date, şi colectează zilnic 300.000 de litri de lapte.

FrieslandCampina este una dintre cele mai mari cooperative din domeniul lactatelor din lume. În total, cooperativa are peste 9.400 de ferme membre şI 14.600 de femieri în Olanda, Belgia şI Germania.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
romania,
companie,
brand,
cluj napoca

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.