Millennials, motorul dezvoltării pieţei electronicelor pre-owned
Piaţa electronicelor pre-owned a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare explozivă. Nevoia de a ţine pasul cu evoluţia tehnologiei şi de a plăti un preţ rezonabil sunt principalele motive care au propulsat electronicele pre-owned în topul preferinţelor consumatorilor europeni. În condiţiile în care se estimează că piaţa europeană va creşte de la 24,43 miliarde dolari în 2025, la 47,16 miliarde dolari până în 2032 (CAGR de 11,5%, potrivit Persistence Market Research), Millennials sunt motorul acestei dezvoltări. Acelaşi segment demografic conduce schimbarea şi în România, punând accent pe un consum responsabil şi avantajos financiar.
Consum smart: Cumpărătorii cu vârste între 25 şi 44 de ani domină cererea
Cererea pentru electronice pre-owned a crescut constant în România, „datorită schimbării de mentalitate a consumatorului român”, spune Cosmin Popovici, CEO MAGNOR – holding care deţine cea mai diversificată platformă de tranzacţionare a electronicelor pre-owned, produselor de lux, bijuteriilor şi lingourilor din aur.
„Românii sunt mai informaţi, pragmatici şi atenţi la valoarea reală a produselor.
Astăzi, un telefon sau laptop pre-owned, testat şi garantat, este o opţiune firească pentru tot mai mulţi cumpărători.” Potrivit studiilor interne MAGNOR, segmentul 25–44 ani formează nucleul dur al clienţilor, cu Millennials în prim-plan. Generaţia Z este în creştere rapidă, confirmând potenţialul noii generaţii.
„Pentru studenţi, în special, oferim reduceri dedicate şi oferte speciale, pentru a susţine accesul la produse de calitate la preţuri corecte, fără compromisuri”, adaugă CEO-ul. Cei între 25–44 de ani provin în mare parte din mediul urban, sunt familiarizaţi cu tehnologia şi preferă achiziţiile sigure – online sau în magazinele fizice, unde pot testa produsele.
45% dintre Millennials preferă electronice pre-owned de la retaileri de încredere
Conform unui studiu Euromonitor, 45% dintre Millennials preferă un dispozitiv pre-owned de la un comerciant de încredere în locul unuia nou. Astfel, România urmează trendul european.
Cercetarea Persistence Market Research arată că, deşi piaţa e mai avansată în vestul Europei, sud-estul continentului are o creştere spectaculoasă. Principalele motive de achiziţie sunt: preţul (55%) şi grija faţă de mediu (35%).
„Românii sunt din ce în ce mai atenţi la cum îşi gestionează bugetul. Un produs pre-owned oferă aceleaşi funcţionalităţi ca unul nou, dar la un cost semnificativ mai mic”, spune Cosmin Popovici. În plus, încrederea consumatorilor a crescut datorită garanţiilor oferite. „Faptul că electronicele sunt testate de o echipă profesionistă şi vin cu garanţie le transformă într-o opţiune sigură.”
Un consum responsabil şi sustenabil
Millennials aleg nu doar pragmatic, ci şi sustenabil. Un telefon pre-owned este o alegere conştientă, care reduce risipa electronică şi prelungeşte durata de viaţă a produselor.
„Segmentul pre-owned este un pilon esenţial în strategia noastră de economie circulară. Fiecare produs revândut înseamnă resurse salvate şi o amprentă de carbon mai mică. Asta înseamnă consum responsabil şi accesibil”, declară reprezentantul MAGNOR.
Buy Back: Economii de până la 500 lei şi o rată de utilizare în creştere
Aproape 40% dintre clienţi valorifică telefoanele vechi prin programe de tip Buy Back. Acestea aduc până la 75% din valoarea de piaţă a dispozitivului, plus reduceri suplimentare de până la 500 lei. „Este o contribuţie reală la un consum sustenabil, integrat în activitatea noastră zilnică”, explică Popovici.
O direcţie de creştere naturală
CEO-ul MAGNOR estimează o creştere firească a segmentului pre-owned, influenţată de noile comportamente de consum, dorinţa de sustenabilitate şi accesul la tehnologie de calitate la preţuri corecte. „Investim constant – de la optimizarea lanţului logistic, până la extinderea capacităţii de testare şi îmbunătăţirea experienţei online şi în magazine. Într-o lume în care sustenabilitatea contează, electronicele pre-owned nu sunt doar o alternativă – sunt noua normalitate.”
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe alephnews.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro













