Microsoft a investit 1 milion de dolari în educaţia unor elevi din zone defavorizate: „93% din joburile de azi necesită un nivel minim de competenţe digitale”

Autor: Bogdan Angheluţă Postat la 14 aprilie 2019 78 afişări

„Alt viitor” este unul dintre proiectele incluse în catalogul „Cele mai responsabile companii din România.”

Motivaţie:

Reprezentanţii Microsoft România susţin că proiectul educaţional Alt Viitor (ALT+V) încearcă să răspundă uneia dintre cele mai stringente preocupări ale părinţilor, educatorilor şi guvernelor: ce putem face pentru copiii noştri pentru a le asigura un viitor bun?

Motivaţia Microsoft pentru finanţarea programului ALT + V a fost necesitatea aptitudinilor digitale, deoarece în România ne confruntăm cu o situaţie specială: mai mulţi oameni sunt activi în mediul online, dar nivelul de competenţe digitale înregistrează al doilea cel mai scăzut procent în UE (conform DESI). 93% din locurile de muncă de astăzi necesită cel puţin un nivel minim de competenţe digitale - iar importanţa acestor competenţe pe pieţele viitoare de locuri de muncă va creşte. Dezvoltarea competenţelor digitale a problemelor, codarea pentru generaţia tânără este o necesitate (gândirea critică, rezolvarea complexă) în cadrul sistemului educaţional tradiţional, lucru care poate fi realizat prin formarea cadrelor didactice pentru a spori apetitul pentru tehnologie al studenţilor sau prin alte activităţi complementare (ex.: ateliere de codare).

Descrierea proiectului:

În iunie 2018, Microsoft România a lansat programul Alt Viitor prin care sprijină dezvoltarea de competenţe digitale, cu orientare pe programare, pentru 11.000 de elevi, cu accent pe zonele defavorizate. Programul finanţat de Microsoft România cu 1 milion de dolari va fi dezvoltat şi derulat pe perioada a doi ani de un consorţiu de organizaţii nonprofit din România format din: Coder Dojo Bucureşti & Şcoala de Valori, Asociaţia E Civis, Asociaţia Centrul pentru Educaţie şi Dezvoltare Profesională Step by Step şi Fundaţia EOS.

De la alfabetizarea digitală de bază la informatica avansată, abilităţile digitale sunt adesea inaccesibile tinerilor care au nevoie cel mai mult de ele. Într-o lume transformată prin tehnologie, toţi tinerii ar trebui să aibă posibilitatea de a-şi dezvolta abilităţile creative, de rezolvare a problemelor, precum şi gândirea critică, cred reprezentanţii Microsoft România. Toate acestea sunt abilităţi pe care învăţarea informaticii le dezvoltă. De asemenea, prin acţiuni specifice, proiectul îşi propune să crească nivelul de conştientizare în ceea ce priveşte noile tehnologii în rândul a peste 160.000 de copii. Pentru a asigura un impact de durată, Alt Viitor va desfăşura formări de specialitate pentru mai bine de 4.500 de profesori din întreaga ţară.

Rezultate:

Printre programele derulate până în prezent se numără: New Kids of the Code: Fun, Creativity, Applicability Sustainability, care propune o abordare inovativă şi revoluţionară a provocărilor generate de nevoia dezvoltării de competenţe digitale; cursul „Să gândim logic împreună cu copiii”, care are ca obiectiv general sprijinirea cadrelor didactice din învăţământul primar (şi nu numai) în procesul de înţelegere în vederea practicării unor elemente de logică informală cu scopul derulării unei activităţi educaţionale de calitate prin dezvoltarea gândirii logice a elevelor/elevilor; Everyone Digital, dezvoltat în cadrul programului Alt Viitor, care îşi propune să asigure accesul egal la tehnologie pentru toţi copiii şi tinerii, concentrându-se pe zone sărace din sudul ţării, dar adresându-se şi copiilor din Bucureşti ale căror familii nu îşi permit un curs de robotică sau programare; Informatica 365, derulat în cadrul programului Alt Viitor, care are drept scop instruirea cadrelor didactice la nivel naţional pentru predarea unei discipline nou introduse în programa şcolară de gimnaziu începând cu anul şcolar 2017-2018, Informatică şi TIC; CoderDojo Tech Academy, derulat în parteneriat cu asociaţia Şcoala de Valori şi care presupune deschiderea de noi dojo-uri (ateliere interactive de programare) în 7 judeţe din România unde în prezent nu există o astfel de iniţiativă.


Cifră de afaceri netă în anul 2017

321 mil. lei

Profit în anul 2017

12,6 mil. lei

Valoarea Investiţiei

1 mil. dolari

Intervalul de implementare a proiectului

2018-2020

Urmărește Business Magazin

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.