Michael Kaiser, directorul comercial Sezamo: Piaţa de ecommerce din România are încă mult loc de creştere. În Cehia ponderea vânzărilor online e de 20%, în România 3%, cu un maxim de 6% în Bucureşti

Autor: Roxana Rosu Postat la 21 mai 2025 65 afişări

Michael Kaiser, directorul comercial Sezamo:  Piaţa de ecommerce din România are încă mult loc de creştere. În Cehia ponderea vânzărilor online e de 20%, în România 3%, cu un maxim de 6% în Bucureşti

Piaţa de ecommerce din România are încă loc mult de dezvoltare, în condiţiile în care acest sector are o pondere de doar 3% la nivel naţional în total comerţ, faţă de 20% de exemplu în Cehia, a spus Michael Kaiser, directorul comercial Sezamo în cadrul conferinţei ZF Retail Summit 2025.

”În Cehia ecommerce are o pondere de peste 20%, în România este cam 3%, cu cea mai mare pondere, de 6%, în Bucureşti. Mai e loc de creştere destul de mult. Piaţa de ecommerce se va dezvolta în continuare, cu jucători noi, independenţi, sau ca varianta omnichannel, la jucători care sunt deja aici. Dacă creşte comerţul fizic va creşte şi cel online”.

Supermarketul online Sezamo, parte a grupului ceh Rohlik, a fost lansat oficial pe plan local în octombrie 2022 şi operează dintr-un depozit de 12.000 mp în nordul Bucureştiului.

Michael Kaiser spune că, după 3 ani în România, compania are o rată de creştere bună, naturală, şi se aşteaptă la continuarea trendului şi în viitor.

În ceea ce priveşte comportamentului clientului român, deşi preţul este un factor important, mai ales la produsele de bază, el nu este cel mai important element, consumatorii apreciind mai degrabă predictibilitatea şi temperatura controlată pe care o asigură Sezamo la livrări.

” Avem o creştere foarte mare pe zona de produse organice, eco, mai ales de la producătorii locali de produse proaspete, de lactate, fructe&legume”.

Livrarea gratuită este şi ea un factor foarte important, retailerul lansând programul Extra, prin care clienţii beneficiază de multe livrări gratuite şi tarife reduse, pe baza unei taxe lunare.

O altă politică specifică Sezamo se referă la livratori, compania optând ca aceştia să fie doar români, pentru o mai bună comunicare cu clientul final. Aceeaşi decizie a fost luată şi pentru departamentul de customer care. În schimb, la depozit lucrează şi angajaţi din alte ţări, inclusiv nepalezi, pentru a acoperi cererea de forţă de muncă.

”Livratorii sunt interfaţa noastră cu clientul. Trebuie să fie politicoşi, să ajungă la timp. La customer care avem de exemplu şi clienţi mai în vârstă care cer indicaţii cum să plaseze comanda online şi pe care îi ajutăm la telefon”.

În 2024, piaţa de e-commerce s-a situat la 7,7 miliarde de euro pe zona de bunuri, produse fizice care sunt livrate prin curier şi aproximativ 4 miliarde de euro pe zona de servicii. Deci piaţa a ajuns la un total de 11,7 miliarde de euro, care înseamnă 11% din total retail în România.

 

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
cehia,
romania,
bucuresti,
crestere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.