Metro: prea multe produse pe rafturi duc la scaderea vanzarilor, nu la crestere
“Comerciantii tind sa creada ca o sortimentatie cat mai bogata duce la o crestere a vanzarilor, dar nu e adevarat. In momentul in care rafturile sunt ticsite vanzarile scad. Am facut si noi aceeasi greseala in urma cu cativa ani, gandind ca daca oferta din pliante este foarte mare ne cresc vanzarile”, declara Claude Sarrailh, customer management director in cadrul Metro Cash & Carry Romania, cu vanzari de 1,23 mld. de euro anul trecut.
Sarrailh, care lucreaza de doi ani si jumatate la MCC Romania, spune ca din acest motiv compania a preferat un program prin intermediul caruia sa asigure "permanent cele mai mici preturi pentru 150 de produse". Tot el a adaugat ca "Este imposibil sa asiguri cele mai mici preturi, permantent, pentru toata gama, din acest motiv ne-am gandit sa ne concentram pe produsele care sunt principale in activitatea clientilor nostri". In cadrul proiectului care vizeaza cele mai mici preturi din piata pentru gama de 150 de produse compania asigura clientii ca in cazul in care gasesc acele articole in alta parte la preturi mai mici clientii vor primi cinci produse gratuite din sortimentul respectiv.
O sortimentatie perfect calibrata cu suprafata magazinului si tipul de clienti care ii trec pragul este esentiala pentru bunul mers al afacerii unui antreprenor, spune Sarrailh. "Daca rafturile sunt supraaglomerate si nu se mai vede pretul, clientul nu cumpara", spune oficialul retelei nemtesti. Din acest motiv, Metro are in desfasurare un proiect prin care se implica in remodelarea spatiilor clientilor sai, acordand consultanta gratuita.Reteaua Metro Cash & Carry Romania numara 23 de magazine si doua Metro Punct iar principalul sau competitor este Selgros.
Urmărește Business Magazin
Citeşte pe zf.ro
Citeşte pe mediafax.ro
Citeşte pe smartradio.ro
Citeşte pe comedymall.ro
Citeşte pe prosport.ro
Citeşte pe Gandul.ro
Citeşte pe MediaFLUX.ro
Citeşte pe MonitorulApararii.ro
Citeşte pe MonitorulJustitiei.ro
Citeşte pe zf.ro