Metro a numit un român la conducerea operaţiunilor locale de peste 1 mld. euro. Este al doilea român CEO în istoria de 25 de ani a nemţilor pe plan local

Autor: Cristina Roşca Postat la 19 august 2020 96 afişări

Grupul german Metro Cash&Carry l-a numit pe Adrian Ariciu la conducerea ope­raţiunilor din România, el urmând a prelua funcţia de la Ronald Ruffing, care a condus businessul în ultimii patru ani. Românul va deveni CEO-ul Metro Cash&Carry de la 1 octombrie 2020.

Metro a numit un român la conducerea operaţiunilor locale de peste 1 mld. euro. Este al doilea român CEO în istoria de 25 de ani a nemţilor pe plan local

Grupul german Metro Cash&Carry l-a numit pe Adrian Ariciu la conducerea ope­raţiunilor din România, el urmând a prelua funcţia de la Ronald Ruffing, care a condus businessul în ultimii patru ani. Românul va deveni CEO-ul Metro Cash&Carry de la 1 octombrie 2020.

Adrian Ariciu activează de peste 20 de ani în cadrul grupului german, atât la nivel local, cât şi internaţional. Doctor în economie, Adrian Ariciu şi-a început cariera în Metro Cash & Carry România în martie 2000, în departamentul achiziţii şi mercantizare pentru produse alimentare, ocupând, ulterior, mai multe funcţii de management în cadrul companiei.

Între 2013 şi 2017, executivul a lucrat pentru companie, însă în Ucraina, fiind director al departamentului achiziţii alimente uscate. Apoi, a preluat funcţia de director de achiziţii, pentru ca în 2015 să devină director comercial al Metro Cash & Carry din Ucraina.

Reîntors în ţară, în octombrie 2017, el a fost director operaţiuni, înainte de a fi numit, în iulie 2018, director comercial al Metro Cash & Carry Rusia. Acum, după doi ani, revine ca CEO al operaţiunilor locale ale nemţilor care au în România 30 de magazine cash&carry şi afaceri de peste 1 mld. euro. Din datele ZF, el este al doilea executiv român la conducerea businessului, după Duşan Wilms.

„Este o responsabilitate uriaşă, mai ales că trebuie să asigurăm evoluţia businessului în condiţii de maximă siguranţă pentru angajaţi şi clienţi deopotrivă. (...) Sunt încrezător în potenţialul pieţei româneşti şi în mo­delul de comerţ cu ridicata“, spune el.

Metro Cash & Carry România a bifat în 2019 o creştere de aproape 10%. Afacerile au mers iar spre 6 mld. lei, maximul istoric înregistrat în 2008. Nemţii au local 30 de magazine cash & carry proprii şi nu anunţă deschideri noi. De altfel, sunt mai mulţi ani de când Metro Cash & Carry nu a mai deschis unităţi offline pe piaţa din România.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
metro,
roman,
cash,
romania

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.