Material revoluţionar, care permite unei aripi de avion să se repare singură, creat de cercetători

Autor: Florin Badescu Postat la 11 iunie 2015 135 afişări

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Bristol din Marea Britanie au reuşit să obţină, la finalul unui studiu care s-a întins pe durata a trei ani, un material inovator din care vor putea să construiască o aripă de avion ce va fi capabilă să se repare singură în cazul apariţiei unor fisuri.

Ideea s-a născut dintr-o colaborare între echipa coordonată de profesorul Duncan Wass, specialist în modificarea materialelor din fibră de carbon, şi mai mulţi ingineri din industria aerospaţială, informează huffingtonpost.fr. Împreună, cercetătorii au încercat să găsească o soluţie eficientă pentru a evita apariţia unor fisuri nedetectabile la nivelul aripilor şi fuselajelor aeronavelor.

Şi, după trei ani de cercetări, savanţii au găsit o astfel de soluţie sub forma unor "microsfere" care pot fi adăugate în carbon. În cazul unui impact, microsferele eliberează, spărgându-se, un lichid care se infiltrează în fisuri şi se întăreşte la contactul cu un catalizator. Durata procesului de "vindecare" variază, de la câteva ore la o zi, în funcţie de temperatura exterioară.

"Ne-am inspirat din corpul uman. Evoluţia noastră nu ne permite să rezistăm la toate atacurile fizice - altfel, ar fi trebuit să avem o piele la fel de groasă ca aceea de rinocer", a explicat profesorul Wass, într-un interviu acordat publicaţiei The Independent. "Dar, dacă ne rănim, sângerăm, iar apoi se formează o coajă şi rana se vindecă. Am aplicat pur şi simplu această capacitate asupra unui material sintetic: vom obţine lucruri care se vor vindeca singure", a adăugat savantul britanic.

Potenţialul acestei descoperiri este uriaş şi îi face deja să viseze pe managerii companiilor multinaţionale, dar şi pe întreprinzătorii particulari.

Prezentată la o reuniune a Royal Society, weekendul trecut, descoperirea făcută de echipa profesorului Duncan Wass va permite unei aripi de avion care a suferit avarii să se repare singură şi va duce la reducerea costurilor asociate cu controlul securităţii avioanelor, prin adăugarea unui colorant în lichidul de "vindecare".

Inginerii de pe aeroporturi vor putea astfel să repereze mult mai rapid eventualele fisuri şi vor face acest lucru într-o manieră mult mai eficientă.

Studiul, finanţat de Consiliul britanic de cercetări în inginerie şi ştiinţe ale fizicii, a făcut parte dintr-un proiect de colaborare între universităţile din această ţară şi sectorul industrial.

Potrivit creatorilor săi, noul material revoluţionar va fi accesibil publicului larg într-un viitor apropiat. "Am ajuns într-un stadiu în care putem deja să anunţăm că, în următorii cinci sau zece ani, vom asista la apariţia pe piaţă a unor produse uluitoare, precum un ecran de telefon mobil care va putea să se repare singur", a spus profesorul Wass.

Principiul autovindecării prin modificarea fibrelor de carbon a sedus deja companii din alte domenii de activitate. Astfel, un gigant din industria produselor cosmetice, L'Oréal, s-a declarat deja interesat de acest concept, pe care intenţionează să îl utilizeze pentru a lansa un brand special de lac de unghii. Într-un sens mai larg, conceptul ar putea fi folosit şi în industria automobilelor şi în cea a energiilor regenerabile - de exemplu, la nivelul paletelor instalaţiilor eoliene.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
ARIPĂ,
AVION,
REPARAŢIE

Citeşte pe comedymall.ro

/actualitate/material-revolutionar-care-permite-unei-aripi-de-avion-sa-se-repare-singura-creat-de-cercetatori-14440116
14440116
comments powered by Disqus
Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu } Viaţă de corporatist { izolat la domiciliu }

Într-un articol de copertă recent scriam despre viaţa angajaţilor în open space – observam cât de mici sunt spaţiile alocate angajaţilor în birourile din România, cât de greu este să ne adaptăm la obiceiurile colegilor şi cum, de multe ori, simţim nevoia să facem de acasă lucrurile importante pentru muncă. A trecut doar o lună de atunci, iar glumele „colegului de bancă'' au devenit amintiri, iar open space-ul pare să fi intrat la capitolul istorie. Ce înseamnă experimentul global al muncii de acasă şi care sunt posibilele urmări ale acestuia?

vezi continuarea
ZF.ro
Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus? Pandemia aduce schimbări gigant. Era mall-urilor a apus?
O nouă descoperire schimbă ce ştim despre coronavirus: cum se transmite de fapt virusul
Mediafax
Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus Regula celor 6 secunde pentru a reduce riscul de infectare cu coronavirus
Top 10 ţări care îşi vor reveni cel mai rapid la finalul pandemiei de coronavirus, potrivit analiştilor
MonitorulApararii
Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte Fostul premier social-democrat Zoran Milanović revine la conducerea Croaţiei. Ca preşedinte
Ce se întâmplă la Moscova este de bine deopotrivă pentru Rusia şi Putin(?)
MonitorulPartidelor
Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă Experimentul electoral a început. Ordonanța care răstoarnă logica alegerilor a intrat în linie dreaptă
Apartamentul lui Ungureanu, oferit drept REFUGIU al medicilor în calea COVID-19. „Toţi să facă la fel”
MonitorulSiguranteiCetateanului
COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo... COMENTARIU Valeriu Suhan Hai, da-ma... incolo...
Dr. Tudor Ciuhodaru atentioneaza ca virusul (Covid-19) rezista minim 30 de minute in aer dupa eliminarea sursei infectiei si peste cinci zile pe piele

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.