Marius Luican, Reveal Marketing Research: ,,Nu mai cred în suficienţa unui studiu de satisfacţie a clienţilor”

Autor: Ioana Matei Postat la 25 ianuarie 2013 637 afişări

Marius Luican, general manager al companiei de cercetare Reveal Marketing Research, spune că studiile de satisfacţie ale clienţilor, în special cele cu caracter continuu, trebuie să înceapă să ia în considerare aspecte complexe ale caracteristicilor pieţei dar mai ales ale societăţii, deoarece acestea îşi pun în mod decisiv amprenta asupra rezultatelor finale ale studiilor.

"Nu mai cred în suficienţa unui studiu de satisfacţie a clienţilor, fără un studiu comportamental la nivel de populaţie. Atunci când vorbim despre un studiu de satisfacţie cu caracter continuu, desfăşurat în mai multe etape, este recomandabilă plasarea respondenţilor în contextul general al societăţii de la acel moment. Oamenii sunt foarte influenţaţi de situaţia economică şi politică existentă la momentul în care completează chestionarul, astfel că răspunsurile lor sunt direct influenţabile de aceste aspecte ale realităţii pe care o trăiesc. Studiile noastre pentru diverşi clienţi au arătat acest lucru, şi un bun exemplu ar fi că în perioada de agitaţie şi stres a alegerilor din luna decembrie 2012 respondenţii au prezentat un grad de satisfacţie scăzut faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut ", spune Marius Luican, general manager Reveal Marketing Research.

Un instrument care poate aduce o completarea solidă unui studiu de satisfacţie, pentru a reda o imagine cât mai aproape de adevăr, este ConfidenceIndex, un raport complex ce măsoară nivelul actual de încredere a românilor şi aşteptările lor cu privire la situaţia economică, condiţiile actuale de angajare pe piaţa muncii şi situaţia economică a gospodăriei proprii. Studiul este dezvoltat de către compania Reveal Marketing Research şi a fost lansat în 2012, sub egida Bucharest Forum. ConfidenceIndex este un raport lunar, ce are la bază o analiză a indicatorilor menţionaţi anterior şi oferă suplimentar informaţii valoroase despre percepţia, atitudinea şi intenţiile viitoare de achiziţie ale consumatorilor în diferite domenii de piaţă, la un moment specific în timp.

ConfidenceIndex este realizat prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviews). Colectarea datelor se realizează pe un eşantion de 1.200 persoane, femei şi bărbaţi, cu vârsta de peste 18 ani, eşantion reprezentativ la nivel naţional pentru mediul urban şi rural. Studiul se desfăşoară lunar, totalizând 14.400 de respondenţi anual. Marja de eroare calculată este de +/- 2,84%.

Urmărește Business Magazin

/actualitate/marius-luican-reveal-marketing-research-nu-mai-cred-in-suficienta-unui-studiu-de-satisfactie-a-clientilor-10521676
10521676
comments powered by Disqus
De la idee la inovaţie. Ce s-a discutat la conferinţa „Cele mai inovatoare companii din România” organizată de Business MAGAZIN De la idee la inovaţie. Ce s-a discutat la conferinţa „Cele mai inovatoare companii din România” organizată de Business MAGAZIN

La a şasea ediţie a conferinţei dedicate celor mai inovatoare companii româneşti, opt reprezentanţi ai unor companii locale de top, din domenii diferite, au vorbit despre modul în care o idee se poate transforma într-o inovaţie cu rezultate măsurabile, demonstrând, încă o dată, că iniţiativele private din sfera inovaţiei nu lipsesc. Care este distincţia dintre inovaţie şi tehnologie, cât se investeşte în companiile din România în proiecte inovatoare şi cât de propice este mediul românesc pentru dezvoltarea ideilor noi?

vezi continuarea
ZF.ro
Plouă cu AMENZI USTURĂTOARE: Sancţiuni RECORD de 7.500 de lei pentru toţi românii care... Plouă cu AMENZI USTURĂTOARE: Sancţiuni RECORD de 7.500 de lei pentru toţi românii care...
Doi antreprenori români cuceresc piaţa din Polonia. Care e secretul business-ului
ProMotor.ro
Acesta este CEL MAI LUXOS Mercedes produs vreodată. De la cât pornește prețul Acesta este CEL MAI LUXOS Mercedes produs vreodată. De la cât pornește prețul
De ce ating POLIȚIȘTII farurile maşinii atunci când te trag pe dreapta?
Mașină cu un kilometraj record. Care este SINGURA piesă înlocuită la aproape UN MILION de km parcurși?
Descopera.ro
De ce a EXPLODAT vulcanul din Noua Zeelandă fără avertisment. FENOMENUL care i-a contrariat pe specialişti De ce a EXPLODAT vulcanul din Noua Zeelandă fără avertisment. FENOMENUL care i-a contrariat pe specialişti
Cum eşti SPIONAT prin intermediul televizorului pe care îl ai în casă. Metoda PERICULOASĂ, dezvăluită de un agent FBI. Cum te poţi APĂRA
DEMONII Krampus au luat-o razna în Austria. POLIŢIA are de-a face cu o situaţie fără precedent
Go4it.ro
PROHODUL are cele mai căutate versuri pe GOOGLE în 2019. Ce au mai căutat ROMÂNII PROHODUL are cele mai căutate versuri pe GOOGLE în 2019. Ce au mai căutat ROMÂNII
Pericolul de pe birou. Îl folosesti zi de zi şi îţi pune sănătatea în pericol. Iată ce poţi face pentru a evita o afecţiune de care vei suferi toată viaţa
Aplicaţiile pe care TREBUIE să le ai pe un telefon cu Android în 2020
Csid.ro
Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime Portretul psihologic al unui violator: cum îl recunoaştem şi cum evităm să devenim victime
Cum poţi ajuta o femeie care este abuzată
HOROSCOP AUGUST 2019: se anunţă noi câştiguri financiare şi multe relaţii pasagere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.