Marea despărţire din industria auto: două dintre cele mai mari companii auto din lume accelerează planul lor secret de urgenţă pentru o potenţială despărţire

Autor: Alex Ciutacu Postat la 13 ianuarie 2020 262 afişări

Marea despărţire din industria auto: două dintre cele mai mari companii auto din lume accelerează planul lor secret de urgenţă pentru o potenţială despărţire

Executivii seniori ai Nissan au accelerat planul secret de urgenţă care prevede o potenţială despărţire de francezii de la Renault, în contextul în care scandalul iscat în jurul fostului director al companiei, Carlos Ghosn, continuă să clatine alianţa de 20 de ani dintre cei doi giganţi auto, potrivit FT.

Planul prevede o separare totală a diviziilor de inginerie şi a producţiei, precum şi o serie de schimbări în board-ul Nissan, iar eforturile pentru implementarea acestuia au accelerat de când Carlos Ghosn a fugit din Japonia în Libia în luna decembrie.

Decizia de a contura o potenţială despărţire este cea mai recentă evoluţie într-o alianţă pe care Carlos Ghosn a ţinut-o la un loc aproape două decenii din poziţia de CEO şi de preşedinte al ambelor companii.

În ciuda eforturilor de a îmbunătăţi relaţiile dintre cele două părţi, parteneriatul cu Renault – care produce 10 milioane de unităţi pe an – a devenit toxic, potrivit surselor citate de FT. Acum, majoritatea executivilor Nissan consideră că producătorul francez ţine pe loc compania japoneză.

O despărţie totală ar forţa probabil ambele companii să îşi caute parteneri noi, încât industria auto se confruntă cu o scădere a vânzărilor şi o creştere a costurilor de producţie, pe fondul reorientării industriei auto către vehicule electrice.

Mai mult, o astfel de decizie i-ar face pe ambii producători mai mici, într-o piaţă globală care se consolidează prin mutări precum fuziunea dintre Fiat Chrysler şi PSA, compania-mamă a Peugeot, sau o potenţială alianţă între Volkswagen şi Ford.

În săptămânile următoare, Jean-Dominique Senard, preşedintele Renault, ar urma să anunţe o serie de proiecte comune pentru a demonstra că alianţa este încă funcţională.

„Nu putem supravieţui dacă nu trecem repede la o serie de proiecte comune”, a spus Jean-Dominique Senard în luna decembrie.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
nissan,
renault,
accelerare,
despartire,
plan,
secret

Citeşte pe comedymall.ro

Cum supravietuiesc afacerile mici în criză? Cum supravietuiesc afacerile mici în criză?

Decalogul unui mic antreprenor: Pentru noi în toată această perioadă a contat să nu ne pierdem cumpătul. Să rămânem atenţi. Să vorbim sincer şi deschis cu echipa. Să fim creativi şi să pivotăm rapid atunci când se arată posibilităţi. Să fim optimişti. Să avem încredere. Să fim îndrăzneţi. Să ştim la ce să renunţăm. Să fim recunoscători. Să ne agăţăm de orice ni se oferă.

vezi continuarea
ZF.ro
Una dintre industriile din România care riscă să intre în colaps. Situaţia este critică Una dintre industriile din România care riscă să intre în colaps. Situaţia este critică
Trei tendinţe care dau tonul în industria de servicii financiare post-Covid19
Mediafax
Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză Şeful Programului Alimentar Mondial, ONU, îi îndeamnă pe miliardarii lumii să doneze bani pentru cei aflaţi în criză
Preşedintele Belarusului închide graniţele cu Occidentul şi pune armata în stare de alertă
MonitorulApararii
Dispute pe tema ingerinţelor în alegerile din SUA. Cine e mai periculoasă: Rusia sau China? Dispute pe tema ingerinţelor în alegerile din SUA. Cine e mai periculoasă: Rusia sau China?
Refuz categoric al Chinei de a intra în aranjamente de control al armelor strategice nucleare cu SUA şi Rusia
MonitorulPartidelor
Senatul a aprobat ca profesorii şi personalul auxiliar să primească stimulente ca medicii Senatul a aprobat ca profesorii şi personalul auxiliar să primească stimulente ca medicii
Provocarea lui Tăriceanu pentru Iohannis şi Orban
MonitorulSiguranteiCetateanului
Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban Cine este Laurenţiu Baranga, noul şef al Oficiului pentru Combaterea Spălării Banilor, numit în funcţie de premierul Orban
COMENTARIU Valeriu Şuhan Interviu cu un strigoi

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.