Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international

Autor: Roxana Rosu Postat la 24 aprilie 2024 9344 afişări

Lanţul românesc de restaurante ce se luptă cu giganţii KFC şi McDonald’s a facut 48 de milioane de euro anul trecut şi vrea să se extindă cu până la 50 de noi locaţii, inclusiv la nivel international

Lanţul românesc de restaurante Spartan, vândut anul trecut de omul de afaceri Ştefan Mandachi celor mai mari francizaţi ai lanţului, a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 48 de milioane de euro şi are în plan extinderea cu până la 50 de noi locaţii în perioada următoare, inclusiv la nivel international, de la 75 de unităti în prezent.

Cei doi noi asociaţi, Remus Cosovanu şi Răzvan Nanuş, care au preluat business-ul Spartan în 2023, împreună cu CEO-ul Gabriel Melniciuc, îşi propun extinderea modelului de franciză şi către Spania, unde există deja două locaţii Spartan.

Noul actionariat şi-a propus o serie de transformări strategice, care includ lansarea unor noi produse, deschiderea unor noi locaţii stradale, în proximitatea zonelor rezidenţiale şi de birouri, precum şi iniţierea unei şcoli de management. În planurile companiei mai intră şi implementarea unor procese de sustenabilitate, care urmăresc reducerea consumului de energie în locaţiile operate şi colectarea selectivă a deşeurilor, eliminarea plasticului şi introducerea tacâmurilor din materiale sustenabile.

„Vizăm consolidarea poziţiei Spartan în top 3 restaurante de profil în România şi, mai mult decât atât, ne dorim să avansăm pe locul 2 anul acesta. Luăm în considerare deschiderea a până la 50 de noi restaurante în perioada următoare şi, în acelaşi timp, continuăm procesul de eficientizare şi dezvoltare a conceptului nostru de francizare în Spania, unde suntem deja prezenţi în 2 locaţii”, a declarat Gabriel Melniciuc, CEO Spartan.

În pofida unei uşoare scăderi a întregii pieţe de fast-food în primul trimestru al acestui an, industria preconizează o creştere a consumului în a doua jumătate a anului. Lipsa forţei de muncă calificată este printre principalele provocări care impactează şi segmentul de restaurante quick-service. În acest context, Spartan va iniţia o şcoală de management pentru pregătirea resursei umane existente.

Spartan a fost fondat în anul 2012 de Ştefan Mandachi, iar în 2023 compania Strong MND Corporation, care operează business-ul din HoReCa, precum şi marca Spartan, au fost preluate de către Remus Cosovanu, primul investitor francizat al brandului, care avea deja o cotă de 30% din numărul de restaurante - şi de Răzvan Nanuş, Directorul General al companiei francizate Rerum Food, care operează din 2016 un număr de şapte restaurante, în regiunile Bucureşti şi Constanţa.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
restaurante,
companie,
crestere,
extindere

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.