Kaufland: Vom asista la o creştere a vânzărilor în online chiar şi pentru categoriile de vârstă mai puţin familiarizate cu tehnologia. Consumatorul s-a obişnuit cu acest canal în pandemie. Compania are pe plan local peste 140 de hipermarketuri offline cu preţuri mici şi peste 15.000 de salariaţi

Autor: Cristina Roşca Postat la 21 iulie 2021 43 afişări

Retailerul german Kaufland, al doilea cel mai puternic jucător din comerţul local după cifra de afaceri din 2020, a deschis de la începutul anului şase magazine şi continuă expansiunea într-un ritm similar şi semestrul al doilea.

Kaufland: Vom asista la o creştere a vânzărilor în online chiar şi pentru categoriile de vârstă mai puţin familiarizate cu tehnologia. Consumatorul s-a obişnuit cu acest canal în pandemie. Compania are pe plan local peste 140 de hipermarketuri offline cu preţuri mici şi peste 15.000 de salariaţi

♦ Retailerul german Kaufland nu are un magazin online propriu, însă lucrează cu platformele de livrare pentru a acoperi acest canal care a ajuns la 1% din toată piaţa, conform ultimelor date, adică la 200-300 mil. euro anual.

Retailerul german Kaufland, al doilea cel mai puternic jucător din comerţul local după cifra de afaceri din 2020, a deschis de la începutul anului şase magazine şi continuă expansiunea într-un ritm similar şi semestrul al doilea.

„De la începutul anului calendaristic 2021 am deschis deja şase magazine, în Târgu-Neamţ, Piatra-Neamţ, al patrulea magazin din Sibiu, în Târnăveni, în Voluntari şi magazi­nul cu numărul patru din Timişoa­ra“, spune Valer Hancaş, director de comunicare şi corporate affairs în cadrul Kaufland România.

Hancaş adaugă că planul pentru 2021 înseamnă un ritm susţinut de expansiune, ce vizează deschiderea a cel puţin zece magazine noi la nivelul întregului an, viziune valabilă de asemenea pentru fiecare din următorii ani.

Regiunile pe care grupul îşi concentrează atenţia în acest an sunt Muntenia şi Transilvania.

Kaufland a alocat pentru 2021 unul dintre cele mai mari bugete de investiţii din istoria sa în România, de peste 375 milioane de euro, sumă direcţionată spre achiziţia de terenuri, modernizarea magazinelor existente, tehnolo­gii noi, expansiune şi construcţie. Spre comparaţie, anul trecut bugetul a fost de 300 mil. euro. Nemţii preferă să cumpere terenurile şi să dezvolte magazine proprii de la zero. Sunt însă prezenţi şi cu chirie, într-un mall la Sibiu şi într-un ansamblu rezidenţial la Cluj-Napoca.

Compania şi-a schimbat strategia în ultima perioadă astfel încât să poată să acopere mai rapid oraşe strategice.

„Spre deosebire de strategia noastră de la început, de a avea exclusiv spaţii în proprietate, ne-am adaptat formatele de magazine şi căutăm şi spaţii cu chirie.“

Totuşi, când vine vorba de logistică nemţii merg doar în proprietate şi au nevoie de suprafeţe mari. Kaufland are două depozite - în Turda, cu o suprafaţă de teren de peste 385.000 mp (38,5 ha) şi de depozit de peste 75.000 mp - şi unul în Ploieşti, cu o suprafaţă de teren de peste 280.000 mp, din care cea de depozit ajunge la peste 115.000 mp. Acestea deservesc întreaga reţea naţională de peste 140 de magazine în aprovizionarea zilnică cu produse. Tot pe lista de planuri se află un depozit nou, în zona Moldovei. Compania are deja terenul lângă Iaşi, acesta măsoară peste 400.000 mp, iar suprafaţa construită va fi de 90.000 mp. Dezvoltarea retailerului înseamnă şi locuri noi de muncă, în prezent Kaufland având peste 15.000 de salariaţi.

„Zece noi magazine înseamnă că vom crea aproximativ 1.000 noi locuri de muncă în 2021. Odată cu fiecare nou magazin deschis, înfiinţăm între 70 şi 100 de noi locuri de muncă, ce sprijină dezvoltarea economiei locale.“

Deschiderea de noi magazine reprezintă şi o modalitate pentru retaileri să îşi menţină businessul pe un trend ascendent. În 2020, Kaufland a obţinut afaceri de 12,8 mld. lei, în urcare cu peste 8% faţă de anul anterior. Spre comparaţie, consumul în ansamblul său a crescut cu 2,2% în primul an de pandemie.

Valer Hancaş spune că, în ceea ce priveşte consumul, o direcţie importantă pentru Kaufland rămâne continuarea eforturilor de fidelizare a clienţilor, de modernizare a experienţei de cumpărături în direcţia simplificării acesteia şi oferirea celui mai bun raport calitate-preţ cu focus pe prospeţime şi diversitate.

„Când vine vorba despre comportament de consum remarcăm un interes din ce în ce mai crescut faţă de cumpărăturile online, în mare parte pentru că deja consumatorul s-a obişnuit cu acest canal în pandemie, iar acesta nu mai reprezintă o noutate. Vom asista tot mai mult la o creştere a vânzărilor în online, chiar şi pentru categoriile de vârstă mai puţin familiarizate cu tehnologia.“

Retailerul german Kaufland nu are un magazin online propriu, însă lucrează cu platformele de livrare pentru a acoperi acest canal care a ajuns la 1% din toată piaţa, conform ultimelor date, adică la 200-300 mil. euro anual.

Urmărește Business Magazin

Am mai scris despre:
kaufland,
magazine,
canal

ALEPH STORY: Adevăratul indicator al crizei: numărul de angajaţi din companii a coborât pentru prima dată sub 4 milioane de oameni. O discuţie cu Dana Ciriperu, Ziarul Financiar şi Ioana Răduca, Aleph News

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.bmag.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.